امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: شیعیان و پیروان ما را به سه مساله امتحان کنید؛
(خصال صدوق،جلد1 ،صفحه 103
حدیث، امام صادق، شیعه، شیعیان
امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: شیعیان و پیروان ما را به سه مساله امتحان کنید؛
(خصال صدوق،جلد1 ،صفحه 103
عبارات روی شمشیر رسولالله(ص)
مرحوم شیخ صدوق(ره) نقل کرده است که در دستگیره شمشیر رسول اکرم(ص) این چند جمله نوشته شده بود: «صِلْ مَنْ قطعک و قُلِ الحقَّ و لَوْ عَلیکَ یا علی نَفْسِکَ و أحْسِنْ بِمَنْ أسَاءَ إلیْکَ»
مناظره شیخ مفید با خلیفه دوم عمر بن خطاب
دوستانی که ماهواره دارند فراموش نکنند هر شب ساعت 21 تا 23 شبکه ولایت رو حتما حتما تماشا کنند. (ماهواره هاتبرد). این شبکه به صورت بسیار جذاب وعلمی به شبههات مطرحه شده توسط وهابیت و اهل سنت با استفاده از کتب خود آنها جواب می دهد . جذابیت این شبکه به حدیست که دیدن برنامه های ساعت 21 تا 23 که به صورت زنده نیز پخش میشود هرگز از دست نخواهید داد ولو به قیمت از دست داده برنامه هایی که به انها عادت کرده ایید.
پس : هر شب ساعت 21 تا 23 شبکه ولایت ...........پخش زنده (از ماهواره هاتبرد پخش میشود)
یاعلی
اصلاحی:
HotBird Satellite
Freq: 10949 Vertical
Symbol Rate 27500 - BC : 3/4
NileSat Satellite
Freq: 11355 Horizontal
Symbol Rate 27500 - BC : 3/4
Galexy19 Satellite
Freq: 11836 Vertical
Symbol Rate 20765 - BC : 3/4
خلیفه دوم عمر بن خطاب در صحاح سته اهل سنت( شش کتاب اصلی درنزد اهل سنت)
برای مطالعه کلیک بفرمایید
فدک کجا است؟
» فدک کجا است؟ چگونه به پیامبر رسید؟ بهچه دلیل به حضرت فاطمه(س) به ارث رسید وسرانجام آن چه شد؟
» فدک یکى از دهکدههاى آباد و حاصلخیز نزدیک خیبر است و تا مدینه 140 کیلومتر فاصله دارد. درسال هفتم هجرت، قلعههاى خیبر یکى پس از دیگرى فتح شد و قدرت مرکزى یهود در هم شکست. ساکنان فدک تسلیم گردیدند و در برابر پیامبر متعهد شدند نیمى از زمینها و باغهاى خودرا به آن حضرت واگذار کنند و نیمى دیگر را براى خود نگهدارند. افزون بر این، آنها کشاورزى سهم پیامبر را هم به عهده گرفتند تا در برابرش مزدى دریافت کنند.
سرزمینهایى که بدون هجوم نظامى به دست مسلمانان مىافتد، به شخص رسول خدا(ص) تعلق دارد و هر گونه بخواهد مىتواند عمل کند. وقتى آیه «و آتِ ذَالقربى حقّه و المسکین و ابن السبیل و لاتبذّر تبذیراً» اسرا (17)، آیه 26. نازل شد، پیامبر اسلام دخترش فاطمه(س) را خواست و فدک را به او داد. طبرسى، مجمع البیان، ج 3، ص 411.
سرگذشت فدک پس از پیامبر(ص)
پس از پیامبر اسلام، حضرت فاطمه(س) از فدک محروم گردید و کارگرانش را از فدک بیرون کردند. آن حضرت براى پس گرفتن فدک بسیار کوشید؛ ولى دستگاه خلافت از این کار سرباز زد. ممنوعیت حضرت فاطمه(س) از فدک در زمان خلافت ابوبکر بن ابى قحافه پىریزى شد. پس از آنکه معاویه به قدرت رسید، فدک را میان مروان، عمروبن عثمان و پسرش یزید تقسیم کرد. در دوران خلافت مروان، همه فدک در اختیار وى قرار گرفت و او آن را به پسرش عبدالعزیز داد. عبدالعزیز نیز فدک را به پسرش عمر داد. عمربن عبدالعزیز فدک را به فرزندان حضرت فاطمه(س) برگردانید. پس از درگذشت عمربن عبدالعزیز، فدک در اختیار خلفاى بعدى قرار گرفت وتا روزى که حکومت امویان ادامه داشت، در اختیار آنان ماند. وقتى حکومت به بنى عباس رسید، سفّاح آن را به عبدالله بن حسن برگرداند. پس از سفاح، منصور دوانقى فدک را از فرزندان زهرا(س) گرفت. فرزند منصور (مهدى) فدک را به فرزندان زهرا(س) بازگردانید. پس از مهدى، موسى و هارون دوباره فدک را از فرزندان حضرت فاطمه(س) پس گرفتند. وقتى خلافت به مأمون عباسى رسید، به طور رسمى فدک را به فرزندان حضرت زهرا(س) بازگردانید. پس از مأمون نیز وضعیت فدک چنین بود، گاه بر مىگرداندند و گاه پس مى گرفتند. در عصر آنها، فدک مسألهاى سیاسى به شمار مىآمد نه انتفاعى و اقتصادى. خلفاى عباسى و اموى به درآمد فدک نیاز نداشتند. براى همین وقتى عمربن عبدالعزیز فدک را به فرزندان فاطمه(س) باز گرداند، بنىامیه او را سرزنش کردند و گفتند: تو بااین کار ابوبکر و عمربن خطاب را تخطئه کردى. سبحانى، جعفر، فروغ ابدیت، ج 2، ص 669.
مسلم بن حجّاج نیشابورى، در کتاب معروفش «صحیح مسلم»، داستان مطالبه فدک از سوى حضرت فاطمه(س) را به طور مشروح آورده و از عایشه چنان نقل کرده است که، حضرت فاطمه(س) پس از امتناع خلیفه از بازگرداندن فدک، با او قهر کرد و تا هنگام وفاتش حتى یک کلمه با ابوبکر سخن نگفت. صحیح مسلم، ج 3، ص 1380. در نهجالبلاغه درباره فدک چنین آمده است: «از میان آنچه آسمان بر آن سایه افکنده، تنها فدک در دست ما بود که گروهى بر آن بخل ورزیدند و گروهى هم از آن چشم پوشیدند؛ و خداوند بهترین داور است.» نهج البلاغه (فیضالاسلام)، نامه 45.
سرانجام در دوران متوکل عباسى فدک از فاطمیان پس گرفته شد؛ درختانش به دستور شخصى به نام «عبدالله بن عمر بازیار» قطع گردید و روسیاهى آن براى بدخواهان باقى ماند. ناگفته نماند قطع درختان در حالى انجام گرفت که یازده درخت خرمایى که به دست مبارک پیامبر(ص) در آن کاشته شده بود، هنوز باقى بود. شخصى که آن درختان را قطع کرد، «بشران بن ابى امیة ثقفى» نام داشت که پس از بازگشت به بصره - آن گونه که در تاریخ آمده است - فلج شد. ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، ج 16، ص 217. براى آگاهى بیشتر ر.ک:
الف. امینى، الغدیر، ج7، ص 194؛
ب. صدر، محمدباقر، فدک در تاریخ؛
پ. مدینهشناسى، ج 2، ص 492؛
ت. دشتى، فرهنگ سخنان فاطمه(س)؛
ث. معجم البلدان، ج 4، حرف «ف»؛
ج. سیره حلبیه، ج 3، ص 362؛
ح. کلینى، اصول کافى، ج 1، ص 492. (بحث خمس)؛
خ. احمدى میانجى، مکاتیب الرسول.
حکایت مسلمان شدن یک مانکن
یک ردای زیبای بلند و یک پوشش سر که شبیه لباس عرفی زنان مسلمان است خریداری کردم و در خیابان ها و محله هائی که روزهای پیشین با شلوار کوتاه، بیکینی، و یا با لباس کار "شیک" سبک غربی در آنها راه میرفتم، ظاهرشدم.