سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود ، آموزش ، فول آلبوم، نرم افزار، مباحث شیعه وسنی،عکس وتصویر، با انواع خواندنی های جذاب ومطالب متفرقه دیگر

آمار
امروز 529
 دیروز 49
 کل  1169880
لینک دوستان
فرزانگان امیدوار
شقایقهای کالپوش
TOWER SIAH POOSH
کانون فرهنگی شهدا
****شهرستان بجنورد****
.: شهر عشق :.
بوی سیب
منطقه آزاد
انسان جاری
برادران شهید هاشمی
اواز قطره
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
کلبه تنهایی
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
این نیز بگذرد ...
xXx عکسدونی xXx
نمی دونم بخدا موندم
آرمان
گرگ و میش
از فرش تا عرش
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
چاهورز اسپورت و دیدنیهای ان
*مظلومیت اهل البیت(علیهم السلام)*
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
جیگر نامه
صدفم چشم به راهتم برگرد
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
همه رقم مفت!!!!!
قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی
مدیا ای آر
تسنیم
عشق نردبانی برای لمس رویا ها
شاخه شکسته
تنهایی من
حروفهای زیبای انگلیسی
عشق طلاست
موج سوم
فقط به عشق تو سمیرا من این دنیا را دوست دارم
عشق بی انتها
صفاسیتی
دکتر علی حاجی ستوده
پسران جوان
آموزش های لینوکس
آموزش های مایکروسافت
سیسکو
آموزش انتقال صدا و تصویر
آموزش ستاره شناسی
موبایل مجانی
دفاع مقدس
آموزش وبلاگ نویسی
آموزشی
مرکز دانلود مهندسی عمران
بهترین دانلود ها
دانلود بهترین فیلم های 2008
آموزش خیاطی
آموزش آشپزی
آموزش داستان نویسی
آموزش برق
آموزش رانندگی
آموزش آرایشگری
آموزش تعمیر موبایل
آموزش بازیگری
آموزش مکانیک خودرو
مجله اینترنتی خانواده گی
سایت کودک و نوجوان شبکه آموزش -آموزش نقاشی
آموزش قرآن
آموزش عربی
آموزش انگلیس
آموزش فرانسه
مجموعه آموزش چینی
آموزش در ورزش
آموزش شوهرداری
برنامه نود90
ایسنا ورزشی
پخش زنده فوتبال
اخبار دانشگاه ازاد - ازمون
دانشگاه خلیج فارس بوشهر
دانشگاه پیام نور بوشهر - همه واحد ها
دانشگاه پیام نور واحد بوشهر
انتخاب رشته پیام نور
نمرات پیام نور
مجازی و غیر مجازی
کتابهای پیام نور
بازارکار
ثبت نام کارت هوشمند سوخت - موتور سیکلت
رهگیری کارت هوشمند ماشین - پست
گاز سوز کردن ماشین
کارت سوخت گازوییل
بانک الکترونیک صادرات
همراه اول
ایرانسل
پخش زنده تلویزیون
سروش سیما
نظر سنجی صدا و سیما
تیتراژ تلویزی.ن
تیتراژ تلویزیون
اس ام اس
مجلس
شیخ انصاریان
شهید آوینی
مهدویت
سازمان شنجش
دیکشنری آنلاین
مقالات | خدمات مهندسی و صنایع برق ایران
بانک بان
مرکز عمران ایران
دانلود نرم افزار های حسابداری
استاندارهای حسابداری
وام
گروه مستند سراج
دایرکتوری وبلاگ های ایرانی
ورزش بانوان یا خیابانگردی
سامانه ارسال ایمیل تبلیغاتی
تک شاخ
طراح وب سایت
«چی شد چادری شدم؟»
سایت حمایه الشعب البحرینی
لباس از نور

لباس‌ از نور
رسول‌ خدا(ص‌):روز قیامت‌،عده‌ ای‌ را می‌ آورند که‌ لباسهایی‌ ازنورپوشیده‌ وبرصورتشان‌نیز نور است‌.آثار سجده‌ از آنها پیداست‌.انها ازصفوف‌ عبور کرده‌ ودر مقابل‌-قدرت‌ وعظمت‌-پروردگار می‌ ایستند.ملائکه‌ وپیامبران‌ وشهداء وصالحین‌ بر آنها غبطه‌ می‌ خورند!عمر گفت‌:
یارسول‌ الله‌!اینهاکیانند؟فرمود:شیعیان‌ ماکه‌امامشان‌،علی‌(ع‌) است‌.


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
لباس‌ از نور، قیامت
رجعت چیست؟


رجعت‌ به‌ معنای‌ اینستکه‌ بعد از ظهور امام‌ زمان‌(عج‌)،امام‌حسین‌(ع‌)زنده‌ می‌ شود!اصحابش‌ در کربلا زنده‌ می‌شوند! ویزید ویارانش‌،نیز زنده‌ می‌ شوند!وامام‌ حسین‌ (ع‌)از آنها انتقام‌ می‌ گیرد!سپس‌ رسول‌ خدا(ص‌) وامیر مؤمنان‌(ع‌)واصحاب‌ ویاران‌ آنان‌ زنده‌ می‌ شوند!همچنین‌ عده‌ ای‌ ازدشمنان‌ زنده‌ می‌ شوند!واهل‌ بیت‌(ع‌)از آنان‌ انتقام‌ می‌گیرند!وسالها حکومت‌ وپادشاهی‌ در کرة‌ زمین‌،به‌ عهدة‌ آل‌محمد(ص‌)می‌ باشد.
اکثرعلماء امامیه‌ اجماع‌ بر حقانیت‌ رجعت‌ دارند.
دلایل‌ رجعت‌ از آیات‌قرآن‌
دلایل‌ رجعت‌ از آیات‌قرآن‌ از کتاب‌ «حق‌ الیقین‌ »علامه‌مجلسی‌،بشرح‌ زیر است‌:
1- نمل ‌82 :
یعنی‌:چون‌ عذاب‌ خدا برآنان‌ واقع‌ شود،دابة‌ زمین‌ را بیرون‌ آوریم‌ که‌ بامردم‌ سخن‌ گوید!
بدرستیکه‌آن‌ مردم‌ به‌ آیات‌ مایقین‌ ندارند.
که طبق‌ روایات‌، مراد از دابه‌،علی‌(ع‌)است‌ که‌ نزدیک‌ قیامت‌،به‌ دنیارجعت‌،خواهدکرد.
دابّة‌ الارض‌
اصبغ‌ بن‌ نباته‌ می‌ گوید:معاویه‌ بمن‌ گفت‌:شما شیعیان‌ گمان‌ می‌ کنید، دابة‌ الارض‌،علی‌ است‌؟گفتم‌:تنها ما نمی‌ گوییم‌،بلکه‌ یهود نیز چنین‌عقیده‌ ای‌ دارند!معاویه‌ بدنبال‌ اعلم‌ علماء یهود فرستاد.وقتیکه‌ آمد،پرسید:شما مسئلة‌ دابة‌ الارض‌ را در کتب‌ خوددیده‌اید؟گفت‌:آری‌!معاویه‌پرسید:آن‌ چیست‌؟گفت‌:مردی‌ است‌!پرسید:نامش‌ چیست‌؟گفت‌:الیا!پرسید:الیا به‌ چه‌ اسمی‌ نزدیک‌ است‌؟گفت‌:علی‌!
2- نمل ‌83 :
امام‌ صادق‌(ع‌)فرمود:این‌ آیه‌ در رجعت‌ است‌ که‌ خداوند از هر امتی‌،فوجی‌ را زنده‌ می‌ کند.
3- قصص ‌85 :
اِن‌َّ الَّذی‌ فَرَض‌َ عَلَیْک‌َ الْقُرْآن‌ لَر"ادُّک‌َ اِلَی‌ الْمَعادِ
یعنی‌:آنکه‌ قرآن‌ را بر تو واجب‌ کرد،تورا بر محل‌ بر گشتن‌،بر می‌ گرداند.
در احادیث‌ زیادی‌ وارد شده‌ است‌،مراد رجعت‌ حضرت‌ رسول‌ اکرم‌ به‌دنیا است‌.
4- آل‌ عمران ‌158 :
یعنی‌:اگر در راه‌ خدا،کشته‌ شوید ویا بمیرید،هر آینه‌ بسوی‌ خدا محشورمی‌ شوید.
که‌ روایت‌ های‌ زیادی‌ نقل‌ شده‌ که‌ این‌ آیه‌ در رجعت‌ است‌.ومراد از راه‌خدا،راه‌ ولایت‌ علی‌(ع‌)وذریة‌ اوست‌.وهر که‌ به‌ این‌ آیه‌ ایمان‌ داشته‌باشداگربمیرد،در رجعت‌ بر می‌ گرددتا در راه‌ اهل‌ بیت‌ کشته‌ گردد واگردر دنیا کشته‌ شود،در رجعت‌ بر می‌ گردد تابمیرد!
5- آل‌ عمران ‌185 :
کُل‌ُّ نَفْس‌ٍ ذ"ائِقَة‌ُ الْمَوت‌ِ.
یعنی‌:هر شخصی‌،چشتدة‌مرگ‌ است‌.
در تفسیر این‌ آیه‌ آمده‌ است‌ که‌ هر که‌ کشته‌ نشود،مرگ‌ را نچشیده‌است‌!پس‌ در رجعت‌،به‌ دنیا بر می‌ گردد تا مرگ‌ را بچشد.
6- آل‌ عمران ‌81 :
وَاِذْ اَخَذَ الّله‌ میثاق‌َ النَبیّین‌ لَماآتَیْتُکُم‌ُمِن‌ْکِتاب‌ٍ
یعنی‌:آنگاه‌ که‌ خدا از پیامبران‌ پیمان‌ گرفت‌ که‌ چونشمارا کتاب‌ وحکمت‌دادم‌،سپس‌ پیامبری‌ نزد شما آمد،که‌ آنچه‌ را با شماست‌،باور داشت‌وراست‌ انگاشت‌،باید به‌ او بگروید ویاریش‌ کنید.-آنگاه‌ ـ گفت‌:آیا اقرارمی‌ کنید وبر این‌،پیمان‌ مرا می‌ پذیرید؟گفتند:اقرار داریم‌.فرمود:پس‌گواه‌ باشید ومنهم‌ با شما از گواهانم‌.
در روایات‌ است‌ که‌ مراد از آیة‌فوق‌ ،رجعت‌ است‌.وامام‌ صادق‌(ع‌)فرمود:یعنی‌:پیامبران‌ به‌ رسول‌ خدا(ص‌)ایمان‌ خواهند آورد وحضرت‌علی‌(ع‌) را در رجعت‌،یاری‌ می‌ کنند.سپس‌ فرمود:بخدا سوگند!هرپیامبری‌ را که‌ خدا مبعوث‌ گردانیده‌ است‌،از آدم‌ وهرکه‌ بعد از اوست‌، همة‌ آنها به‌ دنیا بر می‌ گردند ودر کنار حضرت‌ امیر(ع‌)جهاد می‌ کنند.
7- سجده ‌21 :
وَلَنُذیقَنَّهُم‌ْ مِن‌َ الْعَذاب‌ِ الاَدْنی‌"دون‌َ الْعَذاب‌ِ الاَکْبَرِلَعلَّهُم‌ْ یَرْجِعون‌َ
یعنی‌:البته‌ آنان‌ را عذاب‌ نزدیکتر قبل‌ از عذاب‌ بزرگتر می‌ چشانیم‌،شایدبر گردند.
امام‌ صادق‌(ع‌)فرمود:عذاب‌ نزدیکتر،عذاب‌ رجعت‌ است‌ که‌ با شمشیر،آنهارا عذاب‌ خواهند کردوعذاب‌ بزرگتر،قیامت‌ است‌.ومراد از برگشتن‌وزنده‌ شدن‌ در رجعت‌ است‌.
8- غافر 11 :
رَبَّنا اَمَتَّنَاثْنَتَیْن‌ِ وَ اَحْیَیتَنَاثْنَتَیْن‌ِ.
یعنی‌:خدایا!مارا دوبار میراندی‌ ودوبار زنده‌ کردی‌!
در احادیث‌ واردشده‌است‌ که‌ یکبار زنده‌ شدن‌ دررجعت‌ است‌ ودیگری‌در قیامت‌!ویکبار مردن‌ در دنیا ودیگری‌ در رجعت‌ است‌.
9- مائده ‌20 :
اِذْجَعَلَکُم‌ْ اَنْبیائً وَجَعَلَکُم‌ْ مُلوکاً.
یعنی‌:زمانیکه‌ شمارا پیامبر وپادشاه‌ گردانید!
امام‌ صادق‌(ع‌)فرمود:پیامبران‌،حضرت‌ رسول‌(ص‌) وابراهیم‌(ع‌) واسماعیل‌(ع‌)وذریة‌اویند.وپادشاهان‌،ائمه‌ اند!راوی‌ گفت‌:خدا چه‌پادشاهی‌ بشما داده‌ است‌؟فرمود:پادشاهی‌ بهشت‌ وپادشاهی‌ رجعت‌امیرمؤمنان‌ علی‌ بن‌ ابی‌ طالب‌!
10- نساء 159 :
وَاِن‌ْ مِن‌ْ اَهْل‌ِ الْکِتاب‌ِاِلاّ لَیُؤمِنَن‌َّ بِه‌ قَبْل‌َ مَوتِه‌.
یعنی‌:هیچ‌ فردی‌ از اهل‌ کتاب‌(یهود ونصاری‌)نیست‌ مگر اینکه‌ قبل‌ ازمرگش‌ به‌ عیسی‌(ع‌)ایمان‌ خواهد آورد!
شهربن‌ خوشب‌،گفت‌:حجاج‌ به‌ من‌ گفت‌:من‌ تفسیر آیة‌مذکوررانفهمیده‌ ام‌!زیرا گاهی‌ شده‌ است‌ که‌ حکم‌ اعدام‌ فردی‌ یهودی‌ یانصرانی‌ را صادرکرده‌ ام‌ ولی‌ موقع‌ مردنشان‌،ندیدم‌ که‌ سخنی‌بگویند-وبه‌ عیسی‌(ع‌)، ایمان‌ بیاورند-من‌ جواب‌ دادم‌:ای‌ امیر!این‌مراد نیست‌ که‌ شما فهمیده‌ اید!گفت‌:پس‌ چه‌ معنایی‌دارد؟گفتم‌:حضرت‌ عیسی‌(ع‌)،قبل‌ از قیامت‌،از آسمان‌ به‌ زمین‌ می‌ آیدوهمة‌یهود ونصاری‌،به‌ او ایمان‌ می‌ آورند!واوپشت‌ سر حضرت‌مهدی‌(عج‌)نماز می‌ خواند.حجاج‌ گفت‌:این‌ مطلب‌ را از کجا نقل‌ می‌کنی‌؟گفتم‌:از امام‌ پنجم‌(ع‌)شنیده‌ ام‌.گفت‌:بخدا سوگند!از چشمة‌ صافی‌برداشته‌ ای‌!
11- انبیاء 95 :
وَحَرام‌ٌ عَلی‌ قَرْیَة‌ٍ اَهْلَکْناهُم‌ْ اِنَّهُم‌ْ لایَرْجِعون‌َ.
یعنی‌:حرام‌ است‌ بر گشت‌ قومی‌ که‌ ما آنهارا عذاب‌ نمودیم‌ امام‌باقر(ع‌)وامام‌ صادق‌(ع‌)فرمودند:هرقومی‌ که‌ حقتعالی‌ ،آنهارا به‌عذاب‌،هلاک‌ نموده‌ است‌،در رجعت‌،بر نخواهند گشت‌.
12- یونس ‌39 :
بَل‌ْکَذَّبوا بِما لَم‌ْ یُحیطوا بِعِلْمِه‌ وَلَمّا یَأْتیهِم‌ْ تَأْویلُه‌ُ.
یعنی‌:بلکه‌ تکذیب‌ می‌ کنند،آنچه‌ را که‌ علم‌ وتأویلش‌ را نمی‌ دانند.
امام‌ پنجم‌(ع‌)فرمود:این‌ آیه‌ در باب‌ رجعت‌ است‌ که‌ هنوزوقت‌ آن‌ نیامده‌است‌ وآنها آنرا تکذیب‌ کرده‌ ومی‌ گویند:رجعت‌،نخواهد آمد!
13- طه ‌124 :
اِن‌َّ لَه‌ُ مَعیشَة‌ً ضَنْکاً.
یعنی‌:بدرستیکه‌ برای‌ او زندگی‌ سختی‌ خواهد بود.
روایت‌ شده‌ که‌ این‌ آیه‌ در زمان‌ رجعت‌ است‌ خوراک‌ ودشمنان‌ اهل‌ بیت‌در آن‌ زمان‌،عذرة‌انسان‌ خواهد بود.
14- غافر 51 :
اِنّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَالَّذین‌َ آمَنوآ فی‌ الْحَیو"ة‌ِ الدُنیا وَیَوم‌َ یَقوم‌ُالاَشْهادُ. یعنی‌:بدرستیکه‌ ما رسولان‌ خودومؤمنین‌ را در زندگانی‌ دنیا ودرروزیکه‌برای‌ شهادت‌ می‌ ایستند،یاری‌ می‌ کنیم‌.
امام‌ صادق‌(ع‌)فرمود:یاری‌ خدا،در زمان‌ رجعت‌ است‌.زیرا بسیاری‌ از پیامبران‌،در دنیا یاری‌ نشدندتا زمانیکه‌ از دنیا رفتند.
15- اعراف ‌96 :
وَلَو اَن‌َّ اَهْل‌َ الْقُری‌ آمَنوا وَاتَّقوا لَفَتَحْنا عَلَیْهِم‌ ْ بَرَکات‌ٍمِن‌َ السَماءِ وَ الاّرْض‌ِ. یعنی‌:اگر اهل‌ سرزمینها،ایمان‌ می‌ آوردند وتقوا پیشه‌ می‌ کردند،ازآسمان‌ وزمین‌،برکات‌،بر آنها نازل‌ می‌ کزدیم‌.
امام‌ حسین‌(ع‌)فرمود:این‌ آیه‌ در زمان‌ رجعت‌ است‌ که‌ خداوند تعالی‌ ،برکات‌ را از آسمان‌ به‌ زمین‌ می‌ فرستد،بطوریکه‌ شاخه‌ های‌ درختان‌ میوه‌ دار،از بسیاری‌ میوه‌ بشکند ومیوة‌ تابستان‌ در زمستان‌ ومیوة‌زمستان‌در تابستان‌،بعمل‌ آید.
16- اسراء 6 :
ثُم‌َّ رَدَدْناکُم‌ْ الْکَرّة‌َ عَلَیْهِم‌ْ وَاَمْدَدْناکُم‌ْ بِاَمْوال‌ٍ وَبَنین‌ٍ
وَجَعَلْناکُم‌ْ اَکْثَرَ نَفیراً.
یعنی‌:بار دیگر پیروزی‌ را بر علیه‌ آنان‌،برای‌ شما قرار دادیم‌.وشمارا باثروتهاوپسران‌ یاری‌ کرده‌ ولشکرشمارا زیادتر قرار دادیم‌.
امام‌ صادق‌(ع‌)در تفسیر این‌ آیه‌ فرمود:اولین‌ کسیکه‌ به‌ دنیا بر می‌گردد،امام‌ حسین‌(ع‌)واصحابش‌ ویزید ویاران‌ -پلید- او می‌ باشند.سپس‌ امام‌ ،همة‌دشمنان‌ را بکشد،همانطوریکه‌ آنهااورا کشتند.
17- النازعات ‌7 :
یَوم‌َ تَرْجُف‌ُ الراجِفَة‌ُ تَتْبَعُهاالرادِفَة‌ُ.
یعنی‌:روزیکه‌ می‌ لرزاند،لرزاننده‌ .درحالیکه‌ لرزانندة‌ دیگری‌ در پی‌ آن‌در آید.
امام‌ صادق‌(ع‌)در تأویل‌ این‌ آیه‌ فرمود:راجفه‌،حسین‌ بن‌علی‌(ع‌)است‌ ورادفه‌،علی‌ بن‌ ابی‌ طالب‌(ع‌)است‌.اولین‌ شخصی‌ که‌ ازقبر بیرون‌ می‌ آید،حسین‌ بن‌ علی‌(ع‌)با هفتاد وپنج‌ نفر می‌ باشند.
18- نبأ 3 :
کَلاّ سَوف‌َ تَعْلَمون‌َ ثُم‌َّ کَلاّسَوف‌َتَعْلَمون‌َ.
یعنی‌:هرگز! بزودی‌ خواهند دانست‌.سپس‌ بزودی‌ می‌ فهمند.
امام‌ صادق‌(ع‌)فرمود:مراد از دانستن‌ اول‌،در رجعت‌ است‌ ومراد ازدانستن‌ دوم‌،در قیامت‌ است‌.
19- بقره ‌193 :
وَقاتِلوهُم‌ْ حَتّی‌ لا تَکون‌َ فِتْنَة‌ٌوَ یَکون‌ُ الدّین‌ُ کُلُّه‌ُ لِل"ّه‌.
یعنی‌:بکشید آنان‌ راتازمانیکه‌ دیگر فتنه‌ نباشد وهمة‌دین‌برای‌ خدا باشد.
امام‌ صادق‌(ع‌)فرمود:مصداق‌ این‌ آیه‌،در زمان‌ حضرت‌ مهدی‌(عج‌) ورجعت‌ حضرت‌ رسول‌(ص‌)خواهد بود.
20- هود 49 :
والْعاقِبَة‌ُ لِلْمُتَّقین‌َ
یعنی‌:عاقبت‌،با اهل‌ تقوا خواهد بود.
روایت‌ شده‌ است‌ که‌:این‌ آیه‌ در رجعت‌ است‌ که‌ حکومت‌ آل‌ محمّد(ص‌)،تأسیس‌ می‌ شود.عمر حکومتها از زمان‌ آدم‌(ع‌)تا ایام‌ رجعت‌،بیست‌ هزار سال‌ است‌ ومدت‌ حکومت‌ آل‌ محمّد(ص‌)هشتاد هزار سال‌ طول‌ می‌ کشد!
رجعت‌ در روایات‌
روایات‌ زیر از کتب‌ «حق‌ الیقین‌» و«بحارالانوار» علامه‌ مجلسی‌وکتاب‌ «مجمع‌ المعارف‌ ومخزن‌ العوارف‌ »محمد شفیع‌ بن‌محمد صالح‌،نقل‌ شده‌ است‌:
1- امام‌ صادق‌(ع‌)فرمود:خلفای‌ جور،خودرا امیر المؤمنین‌ می‌ خواندند،در حالیکه‌ این‌ نام‌ مخصوص‌ علی‌(ع‌) است‌.وهنوز معنا و تأویل‌ این‌ نام‌برای‌ مردم‌ ،ظاهر نشده‌ است‌!راوی‌ گفت‌:تأویل‌ آن‌ کی‌ خواهد بود؟فرمود:آنوقتی‌ که‌ خداوند،پیامبران‌ ومؤمنان‌ را جمع‌ می‌ کند تا علی‌(ع‌)رایاری‌ کنند.در آنروز ،پیامبر اسلام‌،علم‌ را بدست‌ علی‌(ع‌)می‌ دهد واوامیر مؤمنان‌،خواهد بود وهمة‌ مردم‌ در زیر علم‌ آن‌ حضرت‌،خواهند بودواو امیر وپادشاه‌ همه‌ خواهد بود.
2- امام‌ صادق‌(ع‌:روح‌ مؤمن‌ پس‌ از رحلت‌،آل‌ محمد(ص‌) را در بهشت‌های‌ رضوان‌،زیارت‌ می‌ کند وبا آنها طعام‌ وآشامیدنی‌ می‌ خورد ومی‌آشامد ودر جلسات‌ با آنها سخن‌ می‌ گویدتا اینکه‌ امام‌ عصر(عج‌)ظهورکند.
پس‌ از ظهور،خداوند مؤمنین‌ را زنده‌ می‌ کند وارواح‌ زنده‌ شده‌،فوج‌فوج‌،تلبیه‌ گفته‌ وبه‌ محضر آن‌ حضرت‌،مشرّف‌ می‌ شوند.
3- امام‌ صادق‌(ع‌):من‌ از خدا خواستم‌ که‌ فرزندم‌ اسماعیل‌ را بعد از من‌ باقی‌ گذارد ولی‌ خدا ابا کرد ولکن‌ خدا در بارة‌ او منزلت‌ دیگری‌ بمن‌ عطاکرد که‌ در رجعت‌،او با ده‌ نفر از اصحاب‌ خود،زنده‌ می‌ شود وعلمدارش‌عبداللّه‌ بن‌ شریک‌ عامری‌ است‌.
4- امام‌ پنجم‌(ع‌)فرمود:گویا عبداللّه‌ بن‌ شریک‌ را می‌ بینم‌ که‌ عمامه‌سیاهی‌ بر سر دارد وعلامتی‌ در کتفش‌ قرار داشته‌ وپیش‌ روی‌ قائم‌ ما، با چهار هزار نفر که‌ در رجعت‌ ،زنده‌ شده‌ اند،صدا به‌ تکبیر بلند کرده‌ وازدامن‌ کوه‌ بالا می‌ روند.
5- داود رقّی‌ می‌ گوید:به‌ امام‌ صادق‌(ع‌)عرضکردم‌:من‌ پیر شده‌ ام‌ واستخوانهایم‌ باریک‌ شده‌ است‌ .دوست‌ دارم‌ آخرین‌ عملم‌ این‌ باشد که‌در راه‌ شما کشته‌ شوم‌!امام‌ فرمود:چاره‌ای‌ نیست‌ که‌ اگر در این‌ موقع‌نشود،در رجعت‌ خواهد شد.
6-راوی‌ می‌ گوید:از امام‌ صادق‌(ع‌)پرسیدم‌:آیا رجعت‌ حق‌ است‌؟فرمود:آری‌!پرسیدم‌:اولین‌ شخصی‌ که‌ رجعت‌ کند،کی‌ خواهد بود؟
فرمود:امام‌ حسین‌(ع‌) که‌ بعد -ظهور-از حضرت‌ مهدی‌(عج‌)،بااصحابش‌ که‌ -در کربلا- با او شهید شدند،زنده‌ می‌ گردند.همانطور که‌ با حضرت‌ موسی‌(ع‌)هفتاد پیامبر بودند،با امام‌ حسین‌(ع‌)نیز هفتادپیامبر،خواهند بود!حضرت‌ مهدی‌(عج‌)-در هنگام‌ رحلت‌- انگشتر خود را به‌ امام‌ حسین‌(ع‌) می‌ دهد واز دنیا خواهد رفت‌.امام‌ حسین‌(ع‌) اورا غسل‌ وکفن‌ وحنوط‌ خواهد کرد و-بعد از نماز بر او-اورا در قبر،مدفون‌ می‌ سازد.
7- امیر مؤمنان‌(ع‌):گویا مردگان‌ را می‌ بینم‌ که‌داخل‌ کوچه‌ های‌ کوفه‌شده‌ وشمشیرهای‌ برهنه‌ بر دوش‌ نهاده‌ وبر دشمنان‌ خدا،از اولین‌ وآخرین‌ می‌ زنند!
8- در روایت‌ است‌ که‌ خدیجه در ایام‌ رجعت‌ زنده‌ شده‌ و به‌ دنیابرمی‌گردد.
نتیجة‌ مطالب‌ رجعت‌
علماء شیعه‌ معتقدند که‌ بعد از ظهور امام‌ عصر(عج‌)،پیامبرگرامی‌ اسلام‌(ص‌)وائمة‌ معصومین‌«ع‌»،زنده‌ می‌ شوند وبه‌ دنیابر می‌ گردند وپس‌ از انتقام‌ ازدشمنان‌ ،حکومت‌ اهل‌ بیت‌(ع‌)راتأسیس‌ می‌ کنند.مدت‌ این‌ حکومت‌ رابعضی‌ روایات‌،هشتادهزار سال‌،ذکر کرده‌ اند.
از مردم‌،کسانی‌ زنده‌ می‌ شوند که‌ مؤمن‌ خالص‌ ویا کافر خالص‌بوده‌ اندوغیرازاین‌ دودسته‌،بقیه‌ افرادرجعت‌ ندارند.همچنین‌اقوامی‌ که‌ به‌ عذاب‌ الهی‌ ،هلاک‌ شده‌ اند،در رجعت‌ زنده‌ نمی‌شوند


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
رجعت‌ چیست‌؟
جانشینی از آن کیست؟!!

جناب مولوی محمدعمرسربازی درصفحه29چنین آورده: ( علیکم بسنتی وسنة الخلفاء الراشدین المهدیین تمسکوا بها وعضوا علیها باالنواجذ. ( رواه احمد وابوداود والترمذی وابن ماجه).
در ذیل این حدیث آورده که: دراین حدیث اتباع سنت خلفاء واجب قرارداده شده پس هرامرکه ازعمل خلفاء ثابت گرد د،آن امر حکما( تقریبا ) ازقول حضوراکرم  ثابت وازطرف مامور اوبرقرارمی گرد د!
بنده سه نکته راکه مهم است در مورداین روایت  جواب خودم می دانم :
1-    این حدیث دال برتعیین خلیفه رادارد، یعنی پیامبر  خلفا راتعیین کرده لذا دستوربه اطاعت امر آنهارامی دهد. پس دراین صورت اطاعت آنها واجب است. ( حالاکه اطاعت شان واجب است پس چرا بسیاری از اصحاب ازجمله طلحه وزبیرو معاویه وعمرو عاص وخصوصا عایشه از اطاعت علی (ع) سرپیچی کردند؟!( درجمل وصفین )
چطور اطاعت از سنت عمر درنمازتراویح ( نمازی که شبهای رمضان خوانده میشود )واجب است ولی اطاعت از سنت علی واجب نیست؟!!!).
2- پس طبق این روایت پیامبر  کسانی را بعنوان خلیفه خویش تعیین کرده است، لذا درین صورت تکلیف تعیین خلیفه بعدازپیامبر، ازگردن امت اسلامی ساقط شده است.( یعنی نیازی به شورا ویا انتخابات ورای گیری ندارد)چرا صحابه برخلاف این حدیث آمدند در سقیفه خلیفه تعیین کردند؟!!!  
عجیب است که در بعضی از جاها نقل کرده اند که اهل سنت معتقدند که پیامبر  کسی رابعنوان جانشین خود تعیین نکرده است، پس چطور جناب مولوی می گوید: ÷یامبر فرمودند اطاعت خلیفه واجب است؟!
فریدون اسلام نیانویسنده اهل سنت درکتاب عشره مبشره صفحه 22چنین نوشته است:
پیامبراسلام درحا ل حیات خویش صریحا کسی رابه جانشینی خود تعیین نفرمودند، زیراختم نبوت شده بودوازتعیین یکی احتمال داشت که ازاین مقام خصوصیتی برای اوپیداگرد د!( عجب مگر نمی گوئید پیامبر خودشان فرموده اند : اگر بعد از من پیامبری می آمد قطعا عمر می بود؟! ) جناب اسلام نیا !نگفتی منظور از خصوصیت چیه؟!
در ادامه می نویسد : چون آن حضرت د رسا ل 11هجری رحلت کردند، صحابه کرام درسقیفه بنی ساعده بعدازشورومشورت بسیارزیا د! سرانجا م ابوبکر راخلیفه کردند.
پس آیا دراین صورت بازهم می توان گفت، که ابوبکر خلیفه رسوالله است؟! مگرنه اینست که طبق این اعترف مذکورخلیفه تعیین شده مردم درسقیفه بنی ساعده است؟! لذاباید بگوئید: خلیفة المسلمین است نه خلیفة رسول الله!! ( چون شما که می گوئی پیامبر کسی را تعیین نکرده به چه حقی تعییین شده مردم را به رسول الله نسبت می دهید؟!!).
ازنظر عقلی اگر به احساس وشعورمان نظری بیندازیم می بینیم که اگرگله ای بدون چوپان باشد واین گله درصحرائی رها کرده شود طبیعتا اگر ازشانس بد، این گله به دام حیوان درنده ای مثل گرگ بیفتد قطعا
جانش هدیه شکم ود ندان بی رحمانه آن قرار خواهد گرفت!! .
لذا کسانی که گله دارند باید برای گله شان چوپانی داشته باشند! البته به اعتقاد بنده حقیر این چوپان باید دارای این سه ویژگی باشد، درغیر این صورت نمی تواند چوپانی خودش را درحد مطلوب صاحب گله انجام
بدهد وآن سه ویژگی عبارت اند از:
1- علم به چراگاه: یعنی باید چراگاههای محل را بلد با شد، طوری نباشد که گله را د رکوهی ویا چراگاهی ببرد که بعد از چند ساعت متوجه لاش وجسد پاره پاره گله باشد!! پس باید مطمئن با شد که این چراگاه برای گله امن است، درضمن نه تنها امنیت آن چراگاه مهم است بلکه گیاه وغذائی که مناسب ومیل خاطر آن گله هست باید وجود داشته باشد، چون  اگر گله رابه چراگاه بی آب وعلفی ویا درچراگاهی پرازخارو
خا شا ک ببرد طبیعتا این گله هم ازنظر جسمی وهم ازنظر قیمت وارزش ازبین خواهد رفت.
2- شجاعت: اگرچنانچه دزد ورهزنی درکمین گله باشد به هرنحوی شده بتواند گله را از چنگا ل آنها حفظ کند،حالا باروبه روشدن در مقابل آنها ویا بدون سروصدا مسیر گله را به چراگاهی امن یا به محل برگرداند، درغیر این صورت گله شکار سیخ برآتش وطعمه د ندان دزد ورهزن خواهد شد.
3- صبر: اگرچنانچه گوسفندی یا گوسفندانی از گله فرارکردند با صبروحوصله آنهارا به گله برگرداند،طوری
نباشد که اگریک بار ویا دو سه بارگوسفندان فراری را به گله برگرداند ولی بازهم فرار کرد ند،چا قو برندارد و کار گرگ ودرندگان را راحت نکند؟!(شکم آنها را پاره نکند!) بی صبری چوپان حاصلش دوچیزاست:
یا بدون چون وچرا دست به کشتن گله می زند ویا خودش را از نان شب محروم می کند یعنی ترک گله داری می کند!!
لذا این سه ویژگی برای یک امام و رهبروخلیفه لازمی وضروری است ! اینجاست که متوجه می شویم واقعاهمچنین کسی می تواند حافظ جامعه بشریت باشد ولاغیر!
عزیزان خواننده، مفهوم ومعنای این  سه ویژگی را دانستن آسان است ولی عمل کردن به آنها وعشق ورزیدن به آنها بعنوان یک دستور ازصاحب این گله، مهمترین هنرو اقبالیست که چوپان باید داشته با شد تا بتواند رضایت صاحب گله را به دست بیاورد وجان گله را از درندگا ن ودزدان ورهزنان درامان بدارد.
دراینجا یک سؤال ازشما خواننده عزیز دارم،آیا به نظرشما اگرکسی این سه ویژگی مهم را با عمل به آنهاداشته باشد وازهمه بیشتر به فکر امنیت گله و خوشنودی قلب صاحب گله باشد، شایسته هست ویامی پذیرید که صاحب گله کسی دیگررا بعنوان چوپان گله اش انتخاب نماید؟!
اگر این سؤال راازمن بکنند قطعا جواب خواهم داد که هرگز عقل نمی پذیرد که صاحب گله کسی غیر از این چوپان را برگزیند!! چراکه آ رزوی صاحب گله همین دوچیز است.( یعنی محافظت از گله ورضایت قلب آن) .
بسیاری از کتب معتبر ومهم شیعه وسنی نوشته اند که حضرت علی  دراین سه چیز درخشان ترین ستاره سهیل آسما نها بوده که کسی نتوانسته است دراین سه چیز به حضرت علی    برسد!!.
دراین مجموعه مختصرفقط شواهد ومدارکی از اهل سنت رانقل می کنم تا ببینیم آنها چگونه ازعلی دفاع کرده ومی کنند، اعترافات زیادی برای اثبات ولایت ورهبری علی  بلافصل بعد ازپیغمبر  د رکتب جدید وقدیم آنها به چشم می خورد ولی چرا به این اعترافات پا سخ بسزایی داده نمی شود نمی دانم شاید بخت بد  بعضیهاچنین خواسته است!! که اگر چنین باشد درمحکمه عدل الهی  خواهند گفت: ( یالیتنی کنت ترابا)!!
بحث راابتدا از مطالب واحادیث علم حضرت علی  پی می گیریم منتها بازهم قبل از آن دوتا سؤال برایم پیش آمد:
1-  آیا تا به حال سندی یا روایتی د رکتب شیعه وسنی د یده اید که نوشته باشند فلان صحابه ویا فلان عالم سرشناس زمان حضرت علی  معلم واستاد آنحضرت بوده است؟! یا کسی در زمان علی (ع) چنین ادعائی کرده است؟!
2- آیا تا به حال درکتا بی ویا روایتی دیده اید که حضرت علی   فرموده باشند:( لولا فلان لهلک علی)؟! بلکه بر عکس این را داریم که ابوبکر وعمر وعثمان بارها وبارها گفته اند: اگرعلی نبود ما هلاک می شدیم !!!
سخن را از عالم بزرگوار وشخصیت فراموش نشدنی اهل سنت جناب حافظ جلال الدین سیوطی که امروزه کتاب تفسیر وحدیث وتاریخش  را بزرگان اهلسنت جهان سفره حوزه های خویش قرار داده اند شروع می کنیم!
ایشان متولد سنه 849هجری قمری،ومتوفای سنه911  می با شد.
من حدیث علم علی  را ابتدا ازکتاب تاریخ الخلفای ایشان می نویسم که چاپ چها رمش سال 1424هجری قمری و2003میلادی در دار الکتاب العربی بیروت به چاپ رسیده است،درهمین چاپ
صفحه131  آورده است که: البزاروالطبرانی در تاریخ الاوسط ازجابربن عبدالله، وترمذی وحاکم ازعلی چنین نقل کرده اند: قال رسول الله  ))  انا مدینه العلم، وعلی بابها)) هذا حدیث حسن علی الصواب.
پیامبر  فرموده اند: من شهر علم هستم وعلی دروازه آن شهر است.
دقت داشته باشید هرشهری ورودی دارد ولی هیچ شهری سقف ندارد بجز ازآسمان خداوندی!
وباید دانست که هیچ شهری بی حا کم نیست، شهر مردگان هم حا کم دارد ولی بامسؤلیتی کم تر!
این حدیث بزرگترین دلیل اعلمیت حضرت علی  نسبت به تمام بشریت است حتی پیامبران گذشته! چون شیعه وسنی معتقدند که پیامبراسلام حضرت محمد   هم مقام ومنزلتش ازتمام پیامبران الهی بالا تر وبرتر  است !هم کتابی که بر ایشان نازل شده برتر وپربار ترو کامل تر از کتب انبیای گذشته است!!!
بدون شک چنین است که قرآن گواهی می دهد که پیامبر ما رحمه للعالمین است.
لذا  باید بدانیم که : خداوند علمی کامل را به پیامبرش که عصای دست وراهنمای بشریت است می دهدتا بتواند بشریت را ازمنجلاب هلاکت ونابودی نجات دهد. پس علمی که دروجود پیامبربود ازجانب خداوند بود به همین خاطربود که پیامبر نزد هیچ کس زانوی تلمذ وشاگردی را نزدند،بلکه علمش برگرفته ازوحی الهی بود لذا اینجاست که خداوند می فرماید: ((وما ینطق عن الهوی ان هوالا وحی یوحی)). 1
طبق این آیه هرسخنی را که پیامبر اسلام بگوید ازطرف خودش نیست بلکه ازطرف خداوند متعال است.
پس باید دانست که طبق حدیث مدینه العلم هرچه را که حضرت محمد  ازطرف خداوند دریافت نموده اند آنرابه علی  عنایت فرموده اند! لذا نمی توانیم بگوئیم چرا؟!چون خداوند خودشان علیم وخبیرند وازآینده علی  باخبربودند والا به زبان مبارک پیا مبرش هرگز چنین چیزی راجاری نفرموده بودند وگرنه مثلا چراپیامبر نفرمودند:( انا مد ینة العلم وابوبکر،یاعمر یاعثمان بابها)؟؟!!!
اینجاست که مفسرین ومحدثین اهل سنت همچون سیوطی وحاکم وغیره به اعلمیت علی بن ابی طالب   نسبت به تمام بشریت حتی پیامبران گذشته زبان اعتراف گشوده وحق رهبری عالمانه وماهرانه را بعداز رحلت
رسول اکرم(ص) به آنحضرت   می دهند!!
محمد برفی یکی دیگر ازنویسندگان مشهور اهل سنت ایران است که جدیدا کتابی را بنام(سیمای علی(رض) ازمنظر اهل سنت) نوشته است که تابحال این کتاب دوبار به چاپ رسیده است، درچاپ دوم که سال1383ازطریق چاپخانه مهارت به چاپ رسیده درهمین کتاب در صفحات زیادی حدیث علم رانقل کرده است:
ازجمله آن صفحا ت 44و92و93و94الی 104. درصفحه 94 خط آخرصفحه نوشته است: عمر به حق معتقدبود که علی دانا ترین انسان است لذا می گفت:( علی اعلم الناس بما انزل الله علی محمد)).2
علی آگاه ترین مرد م به آنچه خدا بر محمد  نازل فرموده است می با شد. درهمین کتاب صفحه 190نوسنده نظر امام فخر رازی را نسبت به علی   چنین آورده است که محمدبن عمر رازی معروف به 
فخررازی صاحب تفسیر کبیرگوید: هرکه علی(رض) را پیشوای دینی خود قراردهد حقا به دستاویزی محکم دردین ود نیای خودچنگ زده است.!3        
این کتاب واقعا خواندنی است، چراکه همه چیزرا درحق علی  روکرده است پس مطالعه اش فرمائید.  درصفحه 395 همین کتاب چند قطعه شعر زیبا از عطار شاعر معروف سنی مذهب آورده است که
چند بیتی رابنده برای شما عزیزان نقل کنم به شرطی که بیشتر به مضمون ومحتوای این اشعار نظر بیندازید:
خواجه حق پیشوای راستین             کوه حلم و، باب علم و، قطب دین
ساقی کوثر، امام رهنمای                ابن عم   مصطفی  شیر خدای
د ربیان رهنمونی  آمده                      صاحب اسرار سلونی آمده
ازدم عیسی کسی گرزنده خاست          اوبه دم دست بریده کرد راست*
سؤال: آیا واقعا کسی که دروازه ورود به پیامبر وخداوند متعال هست، وهچنین دانش وبینشش طبق حدیث علم از تمام بشریت بیشتراست، وتنها عالم شایسته بعداز رسول الله هست، که می تواند بعد از پیامبر
اسلام جوابگوی شبها ت یهود ومسیحیت نسبت به دین و اختلافات جامعه مسلمین باشد وسیمای درخشانش کتاب زیبا ی نهج البلاغههست، نباید فورا بعد از رحلت رسول خدا وسفر اخروی وابدی آنحضرت ،بعنوان امام ورهبر مسلمین قراربگیرد؟!!!
دراحادیث زیادی ازکتب قدیم وجدید اهل سنت مقام ومنزلت این اماممعصوم بیان گردیده که چندی ازآن احادیث ناب را برای شما عزیزانمحقق نقل می کنم، می توانید آنها را مورد تطبیق وتحقیق خویشقرار دهید که امیدوارم به نتیجه مطلوبی خواهید رسید. انشاءالله...
1- عن عمربن الخطاب قال: قال رسول الله :(( ‌‌ما اکتسب مکتسب مثل فضل علی ، یهدی صاحبه الی الهدی ، ویرده عن الردی))5.
راهنمائی می کند به هدایت ، ونجات می د هد اوراازهرگونه شک و شبهه ای .
(2) عن محمد بن منصو رالطوسی یقول: سمعت احمدبن حنبل یقول: ((ماجاءلاحد من اصحاب رسول الله من الفضائل ماجاء لعلی بن ابی طالب علیه السلام))6 محمد بن منصور طوسی می گوید من از احمد بن حنبل(امام مذهب حنبلی ها) شنیدم که می گفت: برای هیچ کسی از صحابه درروایا ت آنقدر فضیلت بیان نگردیده است که درمورد علی بن ابی طالب   بیان شده است .!
3- عن ابن عباس قال: ((مانزل فی احد من کتاب الله تعالی مانزل فی علی ))7عبدالله بن عباس می گوید : آنقدر آیه که درمورد علی بن ابی طالب درقرآن نازل شده است درمورد هیچ کسی نازل نشده است.!!
4- عن سلمان قال: سمعت رسول الله  یقول :(( کنت انا وعلی نورا بین یدی الله تعالی قبل ان یخلق آدم باربعة عشرالف عام، فلما خلق الله آدم قسم ذالک النورجزاین، فجزء انا وجزء علی))8
سلمان فارسی می گوید :پیامبر فرمودند: من وعلی چها رده هزارسال قبل ازخلقت آدم نزد خداوند نوری بودیم ، زمانیکه خداوندآدم را خلق  کرد  آن  نوررابردوقسم تقسیم نمود که یک قسمی ازآن نور منم
وقسمتی دیگرآن نور علی است .!!
(5) عن ابن عباس قال: قال رسوا الله :(( من سره ان یحیی حیاتی  ویموت مماتی، ویسکن جنه عدنغرسها ربی، فلیوال علیامن بعدی))9 عمربن خطاب ازپیا مبر نقل می کند که پیامبر فرمودند: هیچ کسی کسب نکرده است فضیلتی رامثل علی ، که او همراه ورفیقش را ولیوال ولیه ، ولیقتد باهل بیتی من بعدی  فانهم عترتی ، خلقوا من طینتی رزقوا فهمی وعلمی، فویل للمکذبین بفضلهم من امتی ، القا طعین فیهم صلتی ، لا انا لهم الله شفاعتی))
ابن عباس می گوید: رسول الله فرمودند: هرکس می خواهد اینکه حیاتش حیات من وموتش موت من وساکن شود بهشتی راکه پروردگارم کا شته است،  پس باید قبول کند ولایت علی را بعدازمن وولی علی را
وباید اقتداکند به اهل بیتم بعدازمن ، چراکه آنها عترت من وازطینت من خلق شده اند ، خداوندبه آنها علم ودانش وفهم مرا داده است ، و وای بردروغگویان امت من که فضیلت آنهاراانکارمی کنند ،وقطع صله مرا
می کنند، خداوند شفاعت مرادرحق آنها قبول نمیکند .!!
(6) عن حابربن عبدالله الانصاری قال: سمعت رسول الله  یقول: ((انا وعلی من شجره واحده ، وسائرالناس من اشجار شتی))10
جابربن عبدالله انصاری می گوید: ازپیا مبر شنیدم که آنحضرت فرمودند:من وعلی ازیک درخت هستیم ، وبقیة مردم ازدرختانی مختلف اند.
(7) عن انس بن مالک قال: قال النبی :((لما عرج بی رایت علی ساق العرش مکتوبا:لااله الاالله محمدرسول الله ، ایدته بعلی ونصرته بعلی)) 11
انس بن مالک می گوید پیامبر فرمودند: زمانیکه من به معراج رفتم دیدم برروی عرش نوشته است: نیست هیچ معبودی جزخدای یکتا ومحمد رسول اوست، کمک ونصرت می کنم اورا بوسیلة علی .!!
(8) عن ابی لیلی الغفاری قال: سمعت رسول الله یقول:(( سیکون من بعدی فتنه ، فاذاکان ذالک فالزموا علی بن ابی طالب ، فانه اول من آمن بی ، واولمن یصافحنی یوم القیا مه ، وهو الصدیق الاکبر ، وهو
فاروق هذه الامه ، وهویعسوب المؤمنین ، والمال یعسوب المنافقین))12
ابی لیلای غفاری می گوید: ازپیا مبر شنیدم که آنحضرت فرمودند: بزودی بعدازمن فتنه ای برپا می شود، که هرگاه چنین شد پس پیروی کنید ازعلی بن ابی طالب (یعنی او امام بعدازمن است) زیراکه او اولین کسی است که به من ایمان آورده است ، واولین کسی است که درروز قیا مت با من مصافحه می کند،و او صدیق اکبر (بزرگترین راستگو) و او فاروق این امت است ، وهمچنین اوباعث خوشبختی مؤمنین است ، ومال باعث خوشبختی منافقین است.
(9) عن بن عباس ان رسول الله  قال:(( من اراد ان ینظر الی ابراهیم فی حلمه والی نوح فی حکمه ، والی یوسف فی جماله ، فلینظرالی علی بن ابی طالب))13
ابن عباس می گوید: رسول الله  فرمودند : هرکسی بخواهد نگاه بکند به ابراهیم درحلمش ، وبه نوح درحکمش ، به یوسف درجمالش ، پس باید نگاه کند به علی بن ابی طالب.
(10) عن ابن عباس قال: قال رسول الله  :(( ما مررت بسماء الا واهلهایشتاقون الی علی بن ابی طالب، ومافی الجنه نبی الا وهویشتاق الی علی بن ابی طالب))14
ابن عباس می گوید: پیا مبر فرمودند: ازهیچ آسمانی عبورنکردم مگرآنکه اهل آن آسمان مشتاق دیدن علی بن ابی طالب بودند،وهمچنین دربهشت هیچ پیامبری نیست مگر اینکه مشتاق علی بن ابی طالب است.     
(11)عن انس بن مالک قال : قال رسول الله  : نحن سبعه بنو عبدالمطلب سادات اهل الجنه : انا و علی اخی و عمی حمزة و جعفر و الحسن و الحسین و المهدی15 .
انس بن مالک می گوید: پیامبر فرمود: ما هفت نفر فرزندان عبدالمطلب سروران اهل بهشت هستیم : من و برادرم علی و عمویم حمزه و جعفر و حسن و حسین و مهدی .
(12)  قال رسول الله (ص) لعلی   : اما ترضی انک معی فی الجنه و الحسن و الحسین و ذریتنا خلف ظهورنا و ازواجنا خلف ذریتنا و شیعتنا عن ایماننا و شمائلنا؟ 16
پیامبر  به علی  فرمود: آیا دوست داری که تو در بهشت با من باشی و حسن و حسین و فرزندان ما پشت سر ما باشند و زنان ما پشت سر فرزندان ما  و شیعیان ما در سمت راست و چپ ما باشند؟
(13) قال رسول الله  لعلی  : یا علی ان اول اربعه یدخلون الجنه انا و انت و الحسن و الحسین و ذرارینا خلف ظهورنا و ازواجنا خلف ذ رارینا و شیعتنا عن ایماننا و عن شمائلنا . 17
پیامبر  به علی فرمود: ای علی چهار نفر هستند که اول واردبهشت می شوند من و تو و حسن و حسین . و فرزندان ما پشت سر ما وارد می شوند و زنان ما پشت سر فرزندان ما هستند و شیعیان ما در سمت راست و چپ ما می باشند.
محمد برفی درکتاب( سیمای علی - رض- ازمنظراهل سنت می نویسد:
ابویعلی ازجمیع بن عمیر نقل می کند که گفت: همراه پدرم نزدعایشه رفتم وازعلی(رض) سؤال کردم، گفت: من مردی را عزیزترازاونزدرسول خداندیدم وهمچنین زنی را عزیز تر ازدخترش ندیدم.18
هچنین سیوطی ازعروه نقل می کند که به ام المؤمنین عایشه گفتم:
رسول خدا چه کسی را بیشتر دوست داشت؟ گفت: علی بن ابی طالب
را، گفتم: پس چرا برعلیه آن قیام نمودید؟! گفت: چرا پدرت با مادرت ازدواج نمود؟! گفتم: تقدیر الهی بود، گفت: این امرهم تقدیر الهی بود!!
دراین مطلب آخری بنده دونکته را می خواستم قید کنم:
1- به گواهی عایشه دختر ابوبکر، حضرت علی از ابوبکر هم نزد رسول خدا  محبوب تر وعزیز تر بوده است؛ لذا چرا خود عایشه بر این حرفش عمل نکرد؟!!
2- عایشه معتقد بود که جنگ جمل که برعلیه حضرت علی  ازطرف ایشان انجام گرفته بنابر تقدیر الهی بوده است! عجیب است که نعوذبالله خداوند را درکشته شدن هزاران نفر درجنگ جمل شریک کرده است!
یعنی خدا هم راضی بوده که این جنگ بین خلیفه پیامبر واصحابش درگیرد وهزاران نفر از مسلمانان خون ناحق شان ریخته شود!!
منتظر ادامه این  مباحث مهم باشید فعلا خدا نگهدار...
منابع قدیم وجدید مطالب مذکور:
1- سوره مبارکه نجم آیات3- 4.
2- مستدرک الصحیحین ج3 ص107.
3- صواعق المحرقه ص 76ونورالابصارشبلنجی ص73.
4- شواهد التنزیل حاکم حسکانی ج1ص30. امام امیرالمؤمنین ازدیدگاه خلفاءص151وسیمای علی ازمنظراهل سنت،محمدبرفی ص95.5
5- تفسیر کبیرج1ص205
6- منطق الطیرعطار،72.
7- میزان الاعتدال ذ هبی ج1ص235وریاض النضره ج2ص164
الریاض النضره ج2ص214
8- میزان الاعتدال ذهبی ج1ص235وریاض النضرة ج2ص164.
9- حلیة الاولیاء ج1 ص84. ینابیع المودة قندوزی حنفی ص126و
313چاپ اسلامبول. مجمع الزوائدهیثمی ج9ص108.
10- تاریخ بغداد ج11ص173
1 ا-لاصابة ابن حجرعسقلانی ج 7 قسم اول ص167اسد الغابه ج5ص .287
12-کنزالعمال متقی هندی ج6ص154
13- الریاض النضره ج 2 ص218و290. شواهد التنزیل حاکم حسکانی
ج1ص78و79.المناقب خوارزمی ص220. 
14- الریاض النضره ج2ص220 
15- تاریخ بغداد ، ج 9 ، ص 434 .
16- صواعق المحرقه ، ص 96. 
17- کنز العمال ، ج 2، ص 218. 
18-  * سیمای علی ازمنظر اهل سنت ص142و143. البدایة والنهایة ج7ص335. جامع الاحادیث ج16ص190وج18ص
70
منبع:http://www.faryademan.com


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
جانشینی از آن کیست؟!!
ساختن گنبد و بارگاه

از چند نفر از مولوی های چابهار و زاهدان ، سوال کردم چرا به قبرستان بقیع ،  بقیع می گویند ؟!
گفتند : بقیع از بقعه گرفته شده و  بقعه یعنی گنبد و بارگاه  ! چون بر قبر ها ، بقعه و بارگاه ساخته بودند بقیع می گفتند .
گفتم : از چه زمانی نام بقیع بر آن نهاده شده است ؟
گفتند : از قبل از اسلام . 
گفتم : عجب ! مگر شما نمی گویید ساختن گنبد و بارگاه ، شرک است ؟ پس چرا پیامبر ( صلی الله علیه و آله ) ، مانع ساخت گنبد و بارگاه نشد ؟؟ چرا خداوند در قرآن از این کار نهی نفرمود ؟ چرا صحابه گنبدها و بقعه ها را خراب نکردند ؟ 
با کمال تعجب جوابی ندادند !
منبع:http://www.faryademan.com


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
ساختن گنبد و بارگاه
توسل اهل سنت به عمر

مولوی محمد عمر سربازی در کتاب شفاء الاسقام و الاحزان نوشته است" اگر کسی نام عمر را بر سینه اش بنویسد چنانش بنویسد که بر خواننده راست باشد ، جنب نمی شود"  !!!!
بنده از دو مولوی که در دارالافتاء زاهدان بودند ، پرسیدم : چرا اگر نام عمر را بر سینه بنویسیم جنابت حاصل نمی شود؟
گفتند : چون شیطان از عمر می ترسد و اگر نام عمر را بر سینه ای ببیند نمی تواند او را به جنابت بکشاند !!!
گفتم : عجب . مگر شیطان از عمر می ترسد ؟؟
گفتند : بله .
گفتم :اگر نام عمر شیطان را دور می کند پس چرا در بیداری هم بر روی سینه تان نام او را نمی نویسد تا شیطان به سراغ شما نیاید !
خنده ای کردند و گفتند : خدا بهتر می داند ، مولوی محمد عمر نوشته است ما نمی دانیم ازخود ایشان بپرسید . 
جالب این است که جناب مولوی خیرشاهی سخنران معروف بلوتوثی اهل سنت گفته است : هرکس نام عمر را بر سینه اش نوشت وجنب شد ، بیاید گردن من را بزند ! واقعا عجیب است که یک عالم سنی این  حرف را با این قاطعیت می گوید در حالی که حتی نویسنده ی کتاب چنین ادعایی نکرده است  ! مگر نمی گوئید نذر برای غیر خدا ، شرک و حرام است؟! پس چرا گردن خودتان را نذر و فدای عمر می کنید ؟! آیا این شرک نیست ؟!!

http://www.faryademan.comمنبع


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
توسل اهل سنت به عمر
معنای حقیقی کلمه ی مولا

یکی از مهمترین اختلافات شیعه و سنی ، درباره غدیر خم و معنای کلمه ی مولی است . خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل سنت ثابت کنم که مولی در آنجا ، به معنای دوست نیست بلکه به معنای پیشوا و رهبر است.

روزی یکی از کتاب های مولوی محمد عمر سربازی را مطالعه می کردم . مطالعه ام که تمام شد وکتاب را که بستم . دیدم روی جلد آن نوشته شده  :  نویسنده مولانا محمد عمر سربازی . فورا به ذهنم آمد که از مولوی ها ، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سوال کنم که چرا به محمد عمر سربازی ، مولانا می گویند !
از چند مولوی سوال کردم . پاسخی که به من دادند ، این بود که گفتند : مولانا یعنی واجه  43  رهبر ما و پیشوا ی ما.
به آنها گفتم : من تعجب می کنم مولا درباره بزرگانتان معنای واجه و رهبر می دهد ولی در سخن پیامبر ( صلی الله علیه و آله ) به  معنای دوست آمده است 44.

پی نوشت ها:

43-  کلمه ای بلوچی است به معنای بزرگ و پیشوا  .

44- علمای اهل سنت وقتی نتوانستند به سند حدیث غدیر خدشه ای وارد کنند ، دست به تحریف معنای آن زدند و گفتند : مولا در فرمایش پیامبر  ( من کنت مولاه فعلی مولاه ) به معنای دوست آمده است یعنی هر کس من دوست او هستم علی ( علیه السلام) هم دوست او هست نه به معنای سرپرست و رهبر . (  کتاب المواقف ، ج 3 ، ص 616 ) سوال مهمی که مطرح است این است که پیامبر اسلام ( صلی الله علیه و آله ) که رحمت للعالمین است آیا 120هزار تفر را در بیابان داغ عربستان به مدت سه روز معطل می کند تا بگوید علی ( علیه السلام) دوست من هست . مردمی که دوست دارند هر چه سریع تر به خانه شان برسند حالا ناگهان دستور توقف داده می شود آن هم به مدت سه روز . همه کنجکاوند تا بدانند چه مسئله ای مهمی اتفاق افتاده است .  وقتی بشنوند پیامبر بعد از این همه مقدمه چینی می گوید علی ( علیه السلام ) دوست من هست آیا در عقل چنین پیامبری شک نمی کنند ؟ یا اینکه مسئله ی مهمتری بود و آن معرفی جانشین برای خود و سرپرست برای مسلمانان بود
منبع:http://www.faryademan.com.   


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
معنای حقیقی کلمه ی مولا
شفا دادن اهل بیت

روزی از مولوی عبدالرحمن چابهاری درباره ی کتاب شفاء الاسقام مولوی محمد عمر سؤال کردم . پرسیدم : این تعویذات و دعاهایی در این کتاب است آیا سندی دارد ؟ آیا صحابه و تابعین از این دعاها استفاده می کردند ؟
ایشان گفت : صحابه و تابعین چنین نکرده بودند ولی اینها از تجربیات پدران و نیاکان ما هست که از این دعاها استفاده کرده اند و جواب داده است و ما به گذشته ی مان ایمان داریم !
گفتم : شیعیان هم تجربه کردند که اگر به درگاه اهل بیت ( علیهم السلام) بروند و دعا کنند حاجاتشان را می گیرند به همین خاطر  به آنها متوسل می شوند . چرا آن ها که به تجربیاتشان عمل می کنند کارشان را شرک و حرام می دانید ولی تجربه ی آباء و اجدادتان را شرک و حرام نمی دانید ؟
گفت : البته ما هم تجربه ی آنها را قبول داریم !
گفتم : پس چرا مولوی محمد عمر از تجربه های آنها ، ننوشته است ؟  چرا توسل به اهل بیت (علیهم السلام ) را برای شفاء مریضی ، شرک می داند ؟ ولی توسل به چند ذکر را شرک نمی داند ؟
گفت: این قاعده ی خاصی دارد که باید درباره ی آن بیشتر تحقیق شود . بعد گفت : من جلسه دارم باید بروم . من هم با ایشان خداحافظی کردم .

ممبع:http://www.faryademan.com/


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
شفا دادن اهل بیت
تاریخ تاسیس شیعه

تاریخ تاسیس شیعه 41

در زمانی که طلبه ی اهل سنت بودم از بسیاری از مولوی ها شنیده بودم که می گفتند : شیعه از زمان شاه اسماعیل صفوی بوجود آمده است !
بعد از اینکه شیعه شدم ، به یکی از مولوی های اهل سنت خاش ، که این مطلب را از او هم شنیده بودم ، زنگ زدم و از ایشان تاریخ پیدایش شیعه را پرسیدم .
گفت : سیصد سال قبل ، در زمان شاه اسماعیل صفوی بوجود آمده !
گفتم : آقای مولوی ! مگر کتاب البدایه و النهایه ابن کثیر را نخوانده ای که در چند جای آن ، روایاتی که خلاف نظرشان است می گوید این روایات را شیعه جعل کرده است ؟ 
ادامه دادم و گفتم : آیا این کتاب دم دستتان هست ؟
گفت : بله ، من الان در کتاب خانه هستم  .
گفتم : لطفا جلد 2 صفحه ی 342 را بیاور !
گفت : چند لحظه صبر کن تا کتاب را بیاورم .
کتاب را آورد و باز کرد . گفتم : آیا ننوشته است که" طبق عقیده ی ما عبدالمطلب و ابوطالب ، بت پرست بودند و کافر از دنیا رفته اند بر خلاف نظر فرقه ی شیعه  " 42 
مولوی گفت : بله ، نوشته است . و عبارتش را خواند
گفتم  :ببخشید آقای مولوی ،‌ ابن کثیر ، چند سال قبل زندگی می کرده است ؟
گفت : تقریبا هفتصد سال قبل .
گفتم  : پس معلوم می شود که قبل از ابن کثیر ، فرقه ی شیعه وجود داشته است که ابن کثیر از آن نام می برد !
مولوی با نهایت تعجب گفت : بله همین طور است که شما می گویید . معلوم است که شما اهل تحقیق و مطالعه هستید .
می خواستم سوال دیگری از مولوی بپرسم که گفت : من کلاس دارم  ! و خدا حافظی کرد .

 

پی نوشت ها:

41-  بسیاری از علمای اهل سنت مانند سیوطی و حسکانی و ... این روایت را نقل کرده اند که :  ابن عباس روایت مى کند که چون آیه شریفه" إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ أُولئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ جَزاؤُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنّاتُ عَدْن تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا اْلأَنْهارُ خالِدِینَ فِیها أَبَداً رَضِیَ اللهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ" بینه آیه ی 7 و 8 «آنان که ایمان آورده اند و نیکوکار شدند به حقیقت، بهترین اهل عالمند. پاداش آن ها نزد خدا باغ هاى بهشت عدن است که نهرها زیر درختانش جارى است و در آن بهشت تا ابد جاودان و متنعمند و خدا از آن ها خشنود است». بر پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله) نازل شد، پیغمبر خطاب به على ابن ابى طالب(علیه السلام)فرمود: «یا على ! در این آیه شریفه، مراد از خیر البریه تو و شیعیانت» مى باشید. روز قیامت تو و شیعیانت در حالى که خداوند از شما راضى و شما هم از خداوند راضى و خشنود هستید مى آیید . شواهد التنزیل، ج 2، ص459 ; الدر المنثور، ج6 ، ص 379 ذیل آیه ی مذکور .   پس شیعه از زمان خود پیامبر مطرح بوده است .

42-   . أن عبد المطلب مات على ما کان علیه من دین الجاهلیة خلافا لفرقة الشیعة فیه وفی ابنه أبی طالب على ما سیأتی .  البدایة والنهایة  ابن کثیر  ج 2 ص
..........................................منبع این مطلب سایت http://www.faryademan.comمی باشد .در پایان مطلب شمارا دعوت می کنم به خواندن یکی از نظر دهندگان سایت مذبور
سلام
این قسمت جالبترین قسمت سایتت بود
عالی
بود
منم در میان اهل سنت بودم
ولی متاسفانه
همین ترس انها از کشته شدن باعث شده شیه
نشوند
خب هرکس در سرباز وچابهار .و....شیعه شود
به یقین او را خواهند کشت
چرا که شنیدم که
مولوی ها ومفتی های .....
خب به جمع شیعه خوش
امدی
زن ....برای از دست دادن زنت متاسفم
ولی
خب این دنیا پر است از حقیقت
منم بهت تبریک
میگم که به چنین بهایی شیعه شدی
فقط احتیاط را
فراموش نکن
مولوی عبالحمید و مولوی شهرستان
سرباز که اسمش یادم رفته خطرناکند رفیق
هشیار
باش
بهت افتخار میکنم


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
تاریخ تاسیس شیعه
فاتحه خواندن برای اموات

یکی از بزرگان اهل سنت میناب ، از دنیا رفته بود .  با چند نفر از دوستان شیعه ، برای فاتحه خوانی و عرض تسلیت به بازماندگانش ، به منزل آن مرحوم رفتیم . چند نفر از ریش سفیدها و مولوی های سنی حنفی هم آنجا آمده بودند . بعد از صرف ناهار ، پیرمردی سنی گفت : ملّا ، فاتحه را بخوانید !
مولوی فورا گفت : فاتحه یعنی چه ؟ فاتحه حرام و بدعت است !
من که همیشه دنبال چنین فرصت هایی برای بحث بودم گفتم : جناب مولوی می دانی فاتحه یعنی چه ؟
گفت : شما بگو !
گفتم : یعنی خواندن اولین سوره ی قرآن ، سوره ی حمد .
رو به مردم کردم و از آنان پرسیدم : آیا خواندن سوره ی قرآن کریم حرام است ؟ !
همه با حالت تعجب گفتند : نه .
مولوی گفت : نه ، منظور من سوره ی حمد نیست !
گفتم : آقای مولوی ! مگر بغیر از سوره حمد ، فاتحه ای دیگری هم داریم ؟
مولوی از شدت ناراحتی ، از سر سفره بلند شد و دیگر به مجلس برنگشت .

منبع:http://www.faryademan.com/


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
فاتحه خواندن برای اموات
یاعلی و یا حسین گفتن

در مجلس مهمانی سر سفره ی غذا نشسته بودیم . یکی از مولوی ها که در آنجا بود گفت : شیعه هایی که می گویند : یا علی و یا حسین ، مشرک اند !
گفتم : عجب ! بخاطر همین که یا علی و یا حسین می گویند مشرک هستند ؟
گفت : بله  !
گفتم :صحیح بخاری را خوانده ای ؟
گفت : البته که خوانده ام .
گفتم : اولین روایت صحیح بخاری که راویش عمر بن خطاب است از زبان رسول خدا( صلی الله علیه و آله ) نقل کرده که فرمودند: انما الاعمال بالنیات  40.... تمام اعمال و رفتار و کردار شما ، ‌بستگی به نیت های شماست . آیا از شیعه ای پرسیده ای که چرا یا علی (علیه السلام ) و یا حسین(علیه السلام) می گویید ؟
گفت : نه .
گفتم : پس چرا تهمت می زنی ؟ هرگز شیعه ، علی (علیه السلام ) و حسین (علیه السلام) را شریک خدا نمی داند . شما که از نیت آنها خبر نداری ، چرا آنها را متهم به شرک می کنی ؟
جوابی نداشت و سکوت کرد .

منبع:http://www.faryademan.com/


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
یاعلی و یا حسین گفتن
<      1   2   3   4   5   >>   >
***
*****
مطالب جذاب
کشکول شیخ بهایی دفتراول
کشکول شیخ بهایی دفتردوم
کشکول شیخ بهایی دفترسوم
کشکول شیخ بهایی دفترچهارم
کشکول شیخ بهایی دفترپنجم
داستان های آموزنده
خواندنی های شگفت آور
آیا می دانید؟....حتما بخوانید
عدد 13 را مبارک می‌دانم
زندگینامه پیامبراسلام(ص)
بخش سریال نرم افزارها
چند روش برای تقویت مغز
سرگذشت اسکنر مقدونی
نگاهی به دیوار چین..............
حر شهدای جنگ که بود؟؟؟
چرا نام ائمه در قرآن نیامده؟.......
قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)
چهل نکته درباره حرم امام رضا(ع)
فیلترینگ و نظارت بر اینترنت درجهان
تونل توحید در مقایسه با تونل خرم-زال
بیو گرافی شیطان رجیم ........
بومی‌سازی یک سامانه موشکی
کارت هوشمند سوخت................
یورش به حوزه 117 ...............
مادرشهیدی که بازیگر شد
ناگفته‌های دیدار نمایندگان‌کاندیداها با رهبری
سورپریز پارتی های زهره کاظمی
افشای ابعاد تازه‌ای از "فتنه‌ بزرگ"
با موزیلا فایرفکس باشید
دانلودکتب فیزیک پیام نور
دانلود کتب کامپیوتر پیام نور
دانلودکتب ریاضی پیام نور
دانلودکتب صنایع پیام نور
دانلودکتب آمار پیام نور
بمب اتم چیست ؟
سایت های کاربردی
قضاوت با شما
آموزش آپدیت نود32 واسمارت سچریتی
motherboard چیست و چه کاری انجام می دهد ؟
CPU چگونه ساخته میشود؟
عکس هایی از دختر میرحسین موسوی
مصر به روایت کاریکاتور
تنظیمات موزیلا فایر فکس
وهن مسجد مقدس جمکران در سایت منتسب به موسسه تنظیم
تصاویرهتاکین به امام هادی در فیس بوک
گفت‌وگوی رجانیوز با ابوشریف از اولین فرماندهان سپا
آثار و خواص تمام یک‌صد و چهارده سوره قرآن کریم
«علی مع الحق والحق مع علی»
تاریخچه وهابیت
متن کامل خطبه پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم
متن کامل غدیر خم (عربی)
متن نامه عمر بن خطاب به معاویه
خلاصه‌ای از زندگانی حضرت فاطمه(س)
علمای معتبر اهل سنتی که شیعه شده اند
این واقعیت ها شما را شگفت زنده می کنند!
فشارخون بالا
آشنایی با اصحاب ایرانی ائمه(ع)
من هم در اغتشاشات 88 بودم
دانلودسخنرانی های دکتر عباسی
سخن بزرگان
اندیشیدن همانند دیدن نیست ، چه بود که دیده‏ها چیزى را چنانکه نیست نشان دهد ، لیکن خرد با کسى که از آن نصیحت خواهد خیانت نکند . [نهج البلاغه]
عضویت
 
اوقات شرعی