سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود ، آموزش ، فول آلبوم، نرم افزار، مباحث شیعه وسنی،عکس وتصویر، با انواع خواندنی های جذاب ومطالب متفرقه دیگر

آمار
امروز 1529
 دیروز 54
 کل  1173402
لینک دوستان
فرزانگان امیدوار
شقایقهای کالپوش
TOWER SIAH POOSH
کانون فرهنگی شهدا
****شهرستان بجنورد****
.: شهر عشق :.
بوی سیب
منطقه آزاد
انسان جاری
برادران شهید هاشمی
اواز قطره
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
کلبه تنهایی
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
این نیز بگذرد ...
xXx عکسدونی xXx
نمی دونم بخدا موندم
آرمان
گرگ و میش
از فرش تا عرش
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
چاهورز اسپورت و دیدنیهای ان
*مظلومیت اهل البیت(علیهم السلام)*
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
جیگر نامه
صدفم چشم به راهتم برگرد
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
همه رقم مفت!!!!!
قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی
مدیا ای آر
تسنیم
عشق نردبانی برای لمس رویا ها
شاخه شکسته
تنهایی من
حروفهای زیبای انگلیسی
عشق طلاست
موج سوم
فقط به عشق تو سمیرا من این دنیا را دوست دارم
عشق بی انتها
صفاسیتی
دکتر علی حاجی ستوده
پسران جوان
آموزش های لینوکس
آموزش های مایکروسافت
سیسکو
آموزش انتقال صدا و تصویر
آموزش ستاره شناسی
موبایل مجانی
دفاع مقدس
آموزش وبلاگ نویسی
آموزشی
مرکز دانلود مهندسی عمران
بهترین دانلود ها
دانلود بهترین فیلم های 2008
آموزش خیاطی
آموزش آشپزی
آموزش داستان نویسی
آموزش برق
آموزش رانندگی
آموزش آرایشگری
آموزش تعمیر موبایل
آموزش بازیگری
آموزش مکانیک خودرو
مجله اینترنتی خانواده گی
سایت کودک و نوجوان شبکه آموزش -آموزش نقاشی
آموزش قرآن
آموزش عربی
آموزش انگلیس
آموزش فرانسه
مجموعه آموزش چینی
آموزش در ورزش
آموزش شوهرداری
برنامه نود90
ایسنا ورزشی
پخش زنده فوتبال
اخبار دانشگاه ازاد - ازمون
دانشگاه خلیج فارس بوشهر
دانشگاه پیام نور بوشهر - همه واحد ها
دانشگاه پیام نور واحد بوشهر
انتخاب رشته پیام نور
نمرات پیام نور
مجازی و غیر مجازی
کتابهای پیام نور
بازارکار
ثبت نام کارت هوشمند سوخت - موتور سیکلت
رهگیری کارت هوشمند ماشین - پست
گاز سوز کردن ماشین
کارت سوخت گازوییل
بانک الکترونیک صادرات
همراه اول
ایرانسل
پخش زنده تلویزیون
سروش سیما
نظر سنجی صدا و سیما
تیتراژ تلویزی.ن
تیتراژ تلویزیون
اس ام اس
مجلس
شیخ انصاریان
شهید آوینی
مهدویت
سازمان شنجش
دیکشنری آنلاین
مقالات | خدمات مهندسی و صنایع برق ایران
بانک بان
مرکز عمران ایران
دانلود نرم افزار های حسابداری
استاندارهای حسابداری
وام
گروه مستند سراج
دایرکتوری وبلاگ های ایرانی
ورزش بانوان یا خیابانگردی
سامانه ارسال ایمیل تبلیغاتی
تک شاخ
طراح وب سایت
«چی شد چادری شدم؟»
سایت حمایه الشعب البحرینی
معرفی ابوبکر

اهل سنت، ابوبکر را معرفی می کنند
پایگاه علمی پژوهشی شیعه تیوب در مطلبی تحت عنوان «اهل سنت، ابوبکر را معرفی می کنند» به معرفی خلیفه اول اهل سنت از منابع اهل سنت پرداخت. متن کامل این مطلب به شرح ذیل است:
از آنجا که در معتبر ترین کتابهای اهل سنت مطاعن خلفاء ثبت و ضبط شده است و از طرفی اهل سنت برای حفظ آبروی از دست رفته ی ارباب هایشان سعی در حذف، تحریف و یا کم رنگ شدن مطاعن می کنند و یا اکثراً به بهانه دروغین ضعف سند مطالبی که به ضرر منافعشان هست را مخدوش جلوه می دهند، ایجاب می کند حقیقت را بدون تعصب یعنی هر آنچه که هست منعکس نمائیم لذا سلسله مباحثی را در جهت معرفی چهره واقعی بعضی از اصحاب از معتبر ترین کتابها و مدارک اهل سنت تقدیم می کنیم که البته این کار نه تنها بر خلاف وحدت اسلامی  نمی باشد بلکه بزرگان و علماء گرانقدری که منادیان وحدت بوده و هستند همواره باب تحقیق و پژوهش و مناظره علمی را مفتوح می دانند چه رسد به اینکه الان  هر چه در اینجا منعکس می شود اقوال خود اهل سنت است:
شناخت کلی از ابوبکر
عبدالله بن عثمان تیمی نام اصلی ابوبکر است که اهل سنت، او را خلیفه اول بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می‌دانند. پدرش ابوقحافه عثمان و مادرش ام الخیر سلمی نام داشت. ابوبکر در سال 571 یا 572 میلادی حدود سه سال پس از عام الفیل در مکه و در میان قبیله تیم بن مره، یکی از طوایف قریش، به دنیا آمد.
 ابوقحافه پدر ابوبکر و پسرانش، از بردگان عبدالله بن جدعان و از تبار حبشی بودند و هنگامی که ابوبکر از بردگی آزاد شد نام او را عتیق گذاشتند.(1)
عبد الله بن جدعان صاحب بزرگترین کانون جهت تولید اطفال و کودکان ( موسسه زنا ) بود. او مالک دهها کنیزی بود که آنان را به مردان عرضه می کرد که از آنان حامله می شدند سپس کودکان را به پدران یا به بیگانگان می فروخت. (2)
 در مورد شمایل ظاهری ابوبکر مسعودی در کتاب خود گفته است: او فردی دراز قد و سیاه چهره بود.
بنا به نوشته مورخان، ابوبکر پیش از اسلام به بازرگانی (در رشته بزازی) اشتغال داشت و مردی ثروتمند بود. برخی مورخان نیز گفته‌اند وی کسب و کاری بی اهمیت داشته است. علمای اهل سنت در کتب خود نقل کرده اند که ابوبکر بر اساس نصیحت کاهنی که در شام به او خبر داده بود پیامبری ظهور خواهد کرد اسلام آورده است. (3)
علمای اهل سنت در کتب خود این نکته را نیز نوشته اند که ابی بکر سالها پس از بعثت اسلام آورده است. و اسلام آوردن او بعد از اسلام آوردن حد اقل 50 نفر بوده است. یعنی دقیقا بعد از واقعه اسراء و معراج که بنابر روایت واقدی یک سال و نیم قبل از هجرت اتفاق افتاده است.و برخی هم نوشته اند او زمانی ایمان آورد که حضرت علی (ع) 21 سال داشتند. یعنی یک سال و نیم قبل از هجرت. و یا گفته اند که او هفت سال پس از بعثت رسول خدا اسلام آورد. (4)
اسناد:
(1) الطبقات ج 3 ص 170.
(2) مختصر تاریخ دمشق ابن منظور ج 5 ص 254- المعارف ابن قتیبه ص 576. - مروج الذهب مسعودی ج 2 ص 282.
(3) البدایه و النهایه ج 3 ص 29-30. – السیرة النبویة ابن کثیر ج 1 ص 439.
(4) سیره حلبی ج 1 ص 273. - البدایه و النهایه ج 3 ص 28 - تاریخ طبری ج 2 ص 60.- مجمع الزوائد ج 1 ص 76 به نقل از طبرانی در تفسیر کبیر.- الاستغاثه ج 2 ص 31. - عثمانیه 286.- شرح نهج البلاغه ج 13 ص 224.
آرزوی ابوبکر
1) حافظ ابن ابی شبیه و دیگران روایت کرده اند:
ابوبکر نگاهش بر پرنده ای بر فراز درختی افتاد. پس گفت:
خوشا به حالت ای پرنده بر درخت می نشینی و میوه اش را میخوری در حالی که نه حسابی بر تو باشد و نه عذاب وگرفتاری من دوست دارم درختی در کنار راه بودم و شتر راهگذار مرا میخورد ودر لابلای سرگین خود مرا بیرون می انداخت و من هرگز بشر نبودم. (1)
2) و به روایت دیگر گفت:
خوشا به حالت ای گنجشک! از میوه های درختان میخوری و بر فرازشان پرواز می کنی نه حسابی برتو باشد و نه عذابی به خدا سوگند دوست داشتم قوچی بودم و آن قدر کسانم مرا پرورش می دادند که چاق ترین قوچ می شدم آنگاه مرا ذبح میکردند پس مقداری از گوشتم را بر روی آتش سرخ میکردند و مقدار دیگرش را می پختند سپس مرا می خوردند و آنگاه...و من به صورت بشر خلق نشده بودم.(2)
3) و در روایت دیگر آمده که گفت:
ای کاش من موئی بودم در پهلوی بنده مومنی.(3)
4) و در روایت ابن تیمیه آمده که گفت:
ای کاش مادرم مرا نزائیده بود. ای کاش من کاهی بودم در خشتی.(4)

اسناد:

(1) ریاض النظره. محب طبری:1/134--تاریخ الخلفاء سیوطی ص 142 اواخر شرح حال عمر نیز جامع الاحادیث سیوطی به شرح: کنز العمال 12/528 با اسناد متعدد و مضامین مختلف به نقل ابن ابی شبیه و حاکم هناد سری.

(2) کنز العمال 12/528

(3) کنز العمال 12/528 به روایت از احمد حنبل

(4) منهاج السنه 3/120 و ابن شبه در تاریخ مدینه ص 921-922 کلمه یا لیتنی کنت تبنه را به عمر نسبت داده اند.

ابوبکر: من را شیطانی هست ... !
همه مسلمانان خصوصاً اهل سنت   بر این نکته اعتراف دارند  و کسی منکر این نیست که ابوبکر بر سر منبر می گفت:
إنّ لی شیطانا یعترینی، فإن استقمت فأعینونی و إن عصیت فاجتنبونی و إن زغت فقوّمونی...
یعنی به درستی که برای من شیطانی هست که فریب می دهد. اگر کاری را درست انجام دادم یاریم کنید. و اگر کاری را اشتباه و غلط انجام دادم مرا به راه راست بیاورید!    ***تاریخ الامم و الملوک ج 2 ص 460 دوره 8 جلدی. ****
حقیقتا چگونه ابوبکر میتواند شایسته امامت و پیشوایی باشد در حالی که خود هنوز حق و باطل را نمی تواند تشخیص بدهد. و از مردم کمک می خواهد که او را در این امر کمک کنند !  آیا کسی که خود نیاز به ارشاد و هدایت دارد می تواند کسی را ارشاد کند ؟
آیا تا به حال این آیه را با دقت خوانده ایم  و خوانده اند که :
أَفَمَن یَهْدِی إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَن یُتَّبَعَ أَمَّن لاَّ یَهِدِّی إِلاَّ أَن یُهْدَى فَمَا لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُونَ**سوره یونس  آیه 35
یعنی : آیا کسی که به سوی حق هدایت می کند  (راه را  می شناسد) سزاواراست از او تبعیت کنیم یا کسی که  به سوی حق راهنمایی نمی کند بلکه خود نیازمند راهنمایی دیگری ست؟؟  ، شما را چه شده است  چگونه حکم می کنید؟؟


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
ابو بکر، عمر، خلیفه ابوبکر، خلفا راشدین
ولید بن عقبه و ابو محجن ثقفی

ولید بن عقبه
این صحابی عادل اهل سنت ، معروف به شرب خمر بوده است تا جایی که ابن عبدالبر " الاستیعاب " در مورد وی چنین می گوید :" أخباره فی شرب الخمر ومنادمته أبا زید الطائی کثیرة یسمج بنا ذکرها هنا   "(1)
( اخبار او در مورد شرب خمر و همنشینی وی با ابا زید طایی ( ساقی شراب ) بسیار زیاد است که بیان آنها در اینجا زشت می باشد )
ابن عبدالبر سپس به همان ماجرای معروف ولید بن عقبه اشاره نموده که ولید نماز صبح را 4 رکعت خواند و گفت : آیا می خواهید بیشتر هم برایتان بخوانم ؟!!جالب است که همین صحابی شرابخوار ، از سوی خداوند در قرآن مورد ذم قرار گرفته و مصداق " فاسق " شناخته شده است .
ابن عبدالبر در " الاستیعاب " چنین می گوید :" ولا خلاف بین أهل العلم بتأویل القرآن فیما علمت أن قوله عز وجل ( إن جاءکم فاسق بنبأ  ) نزلت فی الولید بن عقبة " (2)
( بین عالمان تاویل قرآن هیچ اختلافی نیست بر اینکه آیه ( اگر فاسقی برای شما خبری آورد ) در شان ولید بن عقبه نازل شده است )
و تناقض آشکاری است میان سخن خداوند در اثبات فسق یک صحابی و عدالت همان صحابی در نزد اهل سنت  !!! آیا ما باید تابع قول خدای متعال در قرآن کریم باشیم ، یا تابع اقوال علمای اهل سنت ؟!!!

ابو محجن ثقفی
ابن عبدالبر در کتاب " الاستیعاب " که مختص معرفی صحابه است ، در شرح حال ابومحجن ثقفی می نویسد :
" ... وکان شاعرا مطبوعا کریما إلا أنه کان منهمکا فی الشراب لا یکاد یقلع عنه ولا یردعه حد ولا لوم لائم وکان أبو بکر الصدیق یستعین به وجلده عمر بن الخطاب فی الخمر مرارا ونفاه إلى جزیرة فی البحر وبعث معه رجلا فهرب منه ولحق بسعد بن أبی وقاص بالقادسیة وهو محارب للفرس وکان قد هم بقتل الرجل الذی بعثه معه عمر فأحس الرجل بذلک فخرج فارا فلحق بعمر فأخبره خبره فکتب عمر إلى سعد بن أبی وقاص بحبس أبی محجن فحبسه ... "(1)
( او شاعری مطبوع و بخشنده بود ولی دائم الخمر و میگسار بود . وی در میگساری بی محابا شده بود و حد بر وی موثر نبود و ملامت دیگران بر وی تاثیر نداشت . ابوبکر از وی کمک می گرفت و عمر بن خطاب بارها وی را بخاطر شرابخواری حد زد و او را به جزیره ای تبعید نمود و همراه وی ماموری را فرستاد . ولی ابو محجن از آنجا گریخت و در قادسیه به سعد بن ابی وقاص ملحق شد و او مرد جنگجویی و اسب سوار بود و تصمیم گرفت ماموری را که با وی در جزیره بود را به قتل برساند . پس آن مامور از قصد وی مطلع شد و فرار کرده و به نزد عمر بن خطاب رفت و جریان را برای وی بیان نمود . پس عمر بن خطاب برای سعد بن ابی وقاص نامه نوشت تا ابو محجن را دستگیر نموده و حبس نماید . سعد نیز چنین کرد )
شرط عدالت شرابخواری است؟
____________________
پی نوشت:
(1)الاستیعاب فی معرفة الأصحاب ، ج 4 ص 1746 ،اسم المؤلف: یوسف بن عبد الله بن محمد بن عبد البر الوفاة: 463 ، دار النشر : دار الجیل - بیروت - 1412 ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : علی محمد البجاوی


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
ولید بن عقبه و ابو محجن ثقفی
یک سوال علمی از علمای اهل تسنن

یک سوال علمی از علمای اهل تسنن
راز سکوت علمای اهل سنت در پاسخ دادن به نامه حسن جلالیان (استاد طب اب درمانی ) که در مورخ 9/11/89 خطاب به علمای اهل سنت منتشر شده است
بسم الله الرحمن الرحیم
نامه حسن جلالیان ( استاد طب آب درمانی ) خطاب به علمای محترم اهل سنت در سرتاسر دنیا درمورخ 9/11/1389 منتشر شد و در این نامه یک سوال از علمای محترم اهل سنت پرسیده شده است که :
بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم پیشوای حضرت فاطمه چه کسی بوده است ؟
ولی تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است .
 این نامه برای جناب مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ( امام جمعه مسجد مکی زاهدان و مدیر حوزه علمیه دارلعلوم مسجد مکی زاهدان ) و برای جناب مولوی عبدالمجید مرادزهی خاشی ( استاد حوزه علمیه دارالعلوم مسجد مکی زاهدان ) به شماره 05412437676و09123264905 و جناب اقای مفتی محمد قاسم قاسمی (مفتی دارالعلوم مسجد مکی زاهدان) به شماره 05412415141 و 09155419588 و برای دارلافتاء سراوان به شماره 05485272342 فاکس شده است و برای شبکه ماهواره ای نور که شبکه اهل سنت است برای 2 ایمیلشان به ادرس های : ایمیل های شبکه ماهواره ای نور kankash@nourtv.net borna@nourtv.net ارسال شده . وبرای ایمیل دانشگاه الازهر مصر به ادرس : ادرس سایت دانشگاه الازهر مصر www.azhar.edu.eg ایمیل دانشگاه الازهر مصر info@azhar.edu.eg ارسال شده است .و همچنین برای تعدادی از وب سایت ها و وبلاگهای اهل سنت نیز ارسال شده است و برای برخی از علمای دیگر اهل سنت بصورت پیامک اطلاع داده شده است ولی تاکنون که 21/2/1390 است هیچ عالمی از علمای اهل سنت پاسخ نداده اند . و به راستی چه پاسخی دارند که بدهند ؟پاسخ این سوال 3گزینه بیشتر ندارد :
1- اگر علمای اهل سنت بگویند حضرت فاطمه بعد از پیامبر (ص) پیشوایی نداشته است که انوقت با احادیثی که درمنابع مهم ومعتبر خودشان وجود دارد چه بکنند ؟ مانند صحیحین( صحیح بخاری و صحیح مسلم ) مبنی براینکه مَنْ ماتَ وَ لَیْسَ فِی عُنُقهٍ بَیْعَةٌ ماتَ مِیْتَةٌ جاهِلَّیِةً (هرکس باید بیعت پیشوایی را بر گردن داشته باشد وگرنه مرگش بمانند مرگ جاهلیت است ..) منبع حدیث - صحیح مسلم- کتاب الاماره - باب وجوب ملازمه جماعه المسلمین عند ظهور الفتن و فی کل حال…. حدیث 1851ص532 چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن ) در این صورت مرگ حضرت فاطمه سلام الله علیها به مرگ جاهیت بوده است !!!!!!!!!!!!!!!!!! و ایا می توانند چنین پاسخی بدهند ؟
2- علمای اهل سنت اگر پاسخ بدهند که پیشوای حضرت فاطمه جناب ابابکر بوده است آنوقت با احادیثی که در معتبرترین منابع اهل سنت یعنی صحیحین ( صحیح بخاری و صحیح مسلم )و از ام المومنین عایشه بنت ابابکر نقل شده چه کنند ؟ مانند این احادیث : ام المومنین عایشه می فرمایند: …فَغَضََبتْ فاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللهِ (صلی الله علیه و سلم)، فَهَجَرتْ اَبابَکر، فَلَمْ تَزَلْ مُهاجِرَتَهُ حَتَّی تُوُفَّیَتْ وَ عاشَت ْ بَعْدَ رسول الله (صلی الله علیه وسلم) ستة اَشْهُرٍ. …. پس غضب کرد فاطمه دختر رسول خدا (ص) و روی برگردانید از ابابکر و این روی برگردانیدن ادامه داشت تا وفاتش و فاطمه شش ماه زندگی کرد بعد از رسول خدا (ص). الف- صحیح بخاری– کتاب فرض الخمس – باب فرض الخمس – حدیث 3093 ص652 – چاپ بیروت ( شرکه دارالارقم بن ابی الارقم ) ب- صحیح مسلم – کتاب الجهاد و السیر – باب قول النبی صلی الله علیه و سلم. لا نورث… حدیث 1759 – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن ) ص 498 ام المومنین عایشه در روایت دیگری نیز می فرماید : ….. فَهَجَرتْهُ فَلَمْ تُکَلَّمهُ حَتّی تُوُفَّیَتْ وَ عاشَتْ بَعْدَ الَّنبیِ (صلی الله علیه وسلم) سِتَّةَ اَشْهُرٍ فَلَمّا تُوُفَّیتْ،‌دَفَنَها زَوْجُها عَلیٌ لَیْلاً، وَ لَمْ یُوذِنْ بِها اَبابَکْرٍ وَ صَلی عَلَیْها …. … فاطمه روی برگردانید از ابابکر و با اوسخن نگفت تا وفاتش و 6 ماه بعد از پیامبر (ص) زندگی کرد و بعد از وفاتش همسرش علی او را شبانه دفن کرد و برای نماز و دفنش ، ابابکر را خبر نکرد…. الف- صحیح بخاری – کتاب المغازی – باب غزوه خیبر- حدیث 4240 و 4241 – ص 884 – چاپ بیروت (شرکه دارالارقم بن ابی الارقم ) ب- صحیح مسلم- کتاب الجهاد و السیر – باب 16 (باب قول النبی صلی الله علیه و سلم، لانورث ما ترکنا فهو صدقه) حدیث 1759 ص 498 – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن ) می بینیم که حضرت فاطمه سلام الله علیها بر ابوبکر غضب کرده و از او روی برگردانیده و هرگز با او سخن نگفته ا ست تا هنگام وفاتش .پس پیشوای حضرت فاطمه ابابکر نبوده است .
 3- علمای اهل سنت اگر پاسخ دهند که امام الوصی علی ابن ابیطالب پیشوای حضرت فاطمه سلام الله علیها بوده است که آنوقت کل داستان اهل سنت زیر سوال خواهد رفت چون حضرت فاطمه معیار تشخیص حق از باطل است و غضب و خشنودی حضرت فاطمه غضب و خشنودی خداست زیرا پیامبر اکرم صلوات الله علیه در باره فاطمه فرموده اند : ان الله یغضب لغضبک یا فاطمه و یرضی لرضاک ای فاطمه بدرستی که خدا غضب می کند به غضب تو وخشنود می شود به خشنودی تو المستدرک علی الصحیحین ج 3 ص167 .حدیث 4730 ( و منابع دیگر مانند الصواعق المحرقه حافظ ابن حجر مکی ص 105 و تهذیب التهذیب ج 12 ص 442 حافظ ابن حجر عسقلانی نیز وجود دارد ) و ملاحظه می فرمائید که این حدیث بطور کامل مطلق است و هیچ قیدی ندارد وقتی پیامبر خدا صلی الله علیه وآله می فرمایند : ” خداوند به غضب فاطمه غضب می کند ” قیدی بر آن قرار ندادند که : اگر چنین و چنان بود ،یا به فلان شرط ، یا اگر غضبش به فلان علت بود ،این غضب به چه سببی باشد ؟ نسبت به چه کسی باشد ؟ در چه زمانی باشد ؟ هیچ اشاره ای ندارد و بطور کامل مطلق است . وپر و اضح است که کسی غضب و خشنودی اش برابر با غضب و خشنودی خداست که از هرگونه آلودگی و گناه و اغراض نفسانی پاک و پاکیزه باشد تا غضب و خشنودی اش مبنایی خدایی داشته باشد و به استناد آیه تطهیر حضرت فاطمه از تمام آلودگی ها و گناهان و ناپاکی ها مبراست و آن بانوی مکرم مطهره است ام المومنین عایشه می فرماید : خرج النبی صلی الله علیه و سلم ،غداه و علیه مرط مرحل من شعر اسود فجاءالحسن بن علی فادخله ثم جاء الحسین فادخل معه ثم جائت فاطمه فادخلها ثم جاء علی فادخله ثم قال : ( انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا ) الاحزاب :33 رسول خدا صلی الله علیه و آله صبحگاهان از منزل خارج شد ، ردایی ( عبایی) از موی سیاه که شعری از اسود بر آن نقش بسته بود بر تن داشت ، حسن بن علی امد ، پس به زیر عبا داخل شد . سپس حسین آمد اوهم داخل در زیر عبا شد . سپس فاطمه آمد و او هم داخل در زیر عبا شد . سپس علی آمد و او هم داخل در زیر عبا شد . سپس پیامبر گفت : (جز این نیست که خدا اراده کرده است که پلیدی و ناپاکی را از شما اهل بیت بزداید و پاک وپاکیزه اتان فرماید ) صحیح مسلم – کتاب فضائل الصحابه – باب فضائل اهل بیت النبی صلی الله علیه وسلم – حدیث 2424 ص 686 – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن ) ومی بینید که علمای اهل سنت جز این 3 گزینه راه دیگری ندارند برای پاسخ به سوال مطرح شده درنامه اقای حسن جلالیان جز سکوت . چون هر کدام از 3 گزینه را انتخاب نمایند دچار مشکلات مهمی در توجیه ان برای پیروان مذهب اهل سنت میشوند لذا گزینه ( سکوت ) را برگزیده اند .
واین راز پاسخ ندادن علمای اهل سنت به نامه آقای جلالیان است . اما حقیقت بر اهل خرد و کسانی که حق پذیرند و از هرگونه تعصب ولجاجتی منزه اند آشکار خواهد شد .


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
اهل سنت، یک سوال علمی از علمای اهل تسنن، حسن جلالیان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی
مظلومیت حضرت زهرا و فاصله دو حدیث!

مظلومیت حضرت زهرا و فاصله دو حدیث!
سید نعمت الله جزائری در « انوار نعمانیه » درباره مناظره ای که بین مرحوم شیخ بهاء و عالمی از علماء اهل سنت که اعلم علماء مصر بود واقع شد نوشته است:
شیخ بهاء چون سفر مکه کرد چهار سال سفرش طول کشید و دو سال در مصر ماند و میان شیخ و آن عالم دوستی بود. شیخ به آن عالم اعلام نموده بود که من بر مذهب عامه و اهل سنت هستم.
روزی آن عالم به شیخ گفت که این طائفه رافضه که در نزد شما هستند در باب شیخین چه می گویند؟ شیخ بهائی فرمود: که آنها دو حدیث برای من ذکر نمودند که من از جواب آنها عاجز ماندم.
آن عالم سنی پرسید که آن دو حدیث کدام است؟ شیخ فرمود : می گویند که مسلم در صحیح خود روایت می کند که پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمود هر که فاطمه را اذیت و آزار برساند پس به تحقیق که مرا آزار کرده و هر که مرا اذیت کند خدا را اذیت کرده وهر که خدا را اذیت کند کافر است. و نیز مسلم در همان کتاب پس از پنج ورق روایت کرده که فاطمه علیها السلام از دنیا رفت و حال آنکه بر ابی بکر و عمر خشمناک بود.
پس من نتوانستم جواب این دو حدیث را بدهم و شیخین را تبرئه کنم . عالم سنی به شیخ گفت : من میروم آن کتاب را مطالعه می کنم و آن دو حدیث را می بینم تا جوابش را هم برای شما بیاورم. رفت و فردای آن روز به نزد شیخ آمد عرض کرد: من نگفتم که این رافضه همیشه به ما تهمت می بندند و در نقل حدیث دروغ می گویند .
من رفتم دیشب کتاب صحیح مسلم را مطالعه کردم دیدم فاصله ی حدیث اول با حدیث دوم بیشتر از پنج ورق است!!!!!!!!!!!!!!!!


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
مظلومیت حضرت زهرا و فاصله دو حدیث!، فاطمه الزهرا
لعن پیامبر بر شیخین

لعن پیامبر بر شیخین
اولین اختلاف بین امت اسلامی قضیه لشکر اسامه بود که نبی مکرم یک هفته قبل از رحلتشان دستور داد اسامة بن زید با لشکری انبوهی به طرف موته برای رویارویی با ارتش روم حرکت کند. روز پنج‌شنبه بود پیغمبر اکرم پرچم را به دست اسامه داد تمام شخصیت‌های برجسته  مهاجرین و انصار در این لشکر حضور داشتند و وقتی که احساس کردند اسامه بن زید یک جوان 18 ساله فرماندهی ارتش را به عهده گرفته اعتراض کردند
ابوبکر و عمر به فرمان پیامبر ، جزء این سپاه اسامه بودند یا خیر؟
آیا پیامبر افراد متخلف را لعن کردند؟
وقتی پیغمبر شنید که مهاجرین و انصار صحابه به اسامه طعنه می‌زنند به شدت غضبناک شد و از منزل خارج شد پارچه مشکی پیغمبر بر سرش بسته بود و قطیفه‌ای هم بر روی آن بود بالای منبر رفت و پس از حمد و ثنای الهی فرمود:این چه سخنی است که از بعضی نسبت به فرماندهی اسامه می‌شنوم اگر امروز شما نسبت به اسامه بن زید اعتراض می‌کنید قبلاً هم نسبت به فرماندهی پدرش زید هم اعتراض می‌کردید قسم به خدا زید هرآیینه شایسته و زیبنده فرماندهی بود فرزند او هم
سیره حلبی ، ج3 ، ص 227 ، طبقات کبری ابن سعد ، ج 2 ، ص 90 ، تاریخ دمشق ج ، 2 ، ص 55 عمده القاری فی شرح صحیح بخاری ، ج 18 ، ص 77 امتاع الاسماع المقریضی ، ج 2 ، ص 124 و ج 14 ص 520
 روز شنبه بود که 17 روز از ماه ربیع الاول گذشته بود مسلمانها دسته دسته می‌آمدند از پیغمبر خداحافظی می‌کردند و می‌رفتند حلبی و دیگران دارد با توجه به اصراری که نبی مکرم داشت آنها هی می‌رفتند و می‌آمدند با اینکه اسامه بن زید چندین بار دستور حرکت سپاه را داد ولی متأسفانه لشکریان و افراد حتی سران صحابه و مهاجرین مخالفت کردند امروز و فردا کردند بهانه کردند که پیغمبر اکرم مریض هست پیغمبر بهبودی پیدا کند .
آیا پیامبر افراد متخلف از جیش اسامه را لعن کردند؟
شهرستانی در کتاب ملل و نحل جلد اول ص 129 چاپ بیروت و در چاپ دار المعرفه جلد اول ص 23 در چاپ قاهره ص 13 می‌گوید:
جهزوا جیش أسامة لعن الله من تخلف عنه
سپاه اسامه را مجهز کنید خدا لعنت کند هر کس را که از سپاه اسامه تخلف کند
سید شریف جرجانی در کتاب مواقف ج 8 ص 619 چاپ استانبول ، ص 806 طبع هندوستان ، ص 376 طبع مصر تعبیری دارد بر اینکه پیغمبر اکرم فرمودند :
جهزوا جیش أسامة لعن الله من تخلف عنه
خدا لعنت کند کسانی را که از سپا ه اسامه تخلف می‌کنند .
جوهری از بزرگان اهل سنت در کتاب  السقیفه این قضیه را مفصل آورده:
فتثاقل لاسامه وتثاقل الجیش بتثاقله
تا آنجایی که نبی مکرم بارها فرمود هر چه سریعتر لشکر اسامه و سپاه اسامه حرکت کند بعد فرمود:
انفذوا جیش اسامه
هر چه سریعتر مقدمات حرکت سپاه اسامه را مجهز کنید و آماده کنید
لعن الله من تخلف عنه
خدای عالم لعنت کند آن کسانی را که از جیش اسامه تخلف می‌کنند
آیا ابوبکر و عمر به فرمان پیامبر جزء سپاه اسامه و متخلفین بودند یا خیر؟
ابن حجر عسقلانی متوفی 852 هجری در شرحش بر صحیح بخاری که از مهمترین و بهترین و معتبرترین شرح بر صحیح بخاری هست صراحت دارد بر اینکه تجهیز اسامه روز شنبه قبل از رحلت پیغمبر اکرم به دو روز بود
فبدأ برسول الله صلى الله علیه وسلم وجعه فی الیوم الثالث فعقد لأسامة لواء بیده فأخذه أسامة فدفعه إلى بریدة وعسکر بالجرف وکان ممن انتدب مع أسامة کبار المهاجرین والأنصار منهم أبو بکر وعمر وأبو عبیدة وسعد وسعید وقتادة بن النعمان وسلمة بن أسلم فتکلم فی ذلک قوم منهم ...ثم أشتد برسول الله صلى الله علیه وسلم وجعه فقال أنفذوا بعث أسامة فجهزه أبو بکر بعد أن استخلف فسار عشرین لیلة إلى الجهة التی أمر بها
آن افرادی که در سپاه اسامه بودند شخصیتهای بزرگ مهاجرین و انصار بودند ؛شخصیتهای مثل ابو بکر عمر ابو عبیده جراح و سعد و سعید و قتاده و همه بودند  وقتی به فرماندهی اسامه اشکالتراشی کردند با اینکه پیغمبر بیماریش شدت گرفته بود فرمان داد هر چه سریعتر سپاه اسامه را مجهز کنید و آماده حرکت باشد
ابن حجر عسقلانی در کتاب فتح الباری ج 8 ص 124 باب بعث اسامه بن زید
صالحی دمشقی در کتاب سبل الهدی والرشاد ج 6 ص 248 می‌گوید محمد بن عمر و ابن سعد آورده‌اند که:
انّ ابا بکر کان ممن امره رسول الله بالخروج مع اسامه
ابوبکر از کسانی است که پیغمبر اکرم دستور داد با سپاه اسامه حرکت کند .
صالحی دمشقی می نویسد:ابن تیمیه می‌گوید پیغمبربه ابوبکردستور داده بود به جای او نماز اقامه کند و مردم به امامت او نماز جماعت بخوانند این منافات دارد با حضورابوبکر در جیش اسامه ایشان می‌گوید این سخن سخن بی‌اساس است چون وقتی که رسول اکرم دستور داد سپاه اسامه مجهز شود و آماه حرکت شود پیغمبر اکرم مریض نبودند.
زینی دهلان مفتی مکه مکرمه در کتاب الفتوحات الاسلامیه ج 2 ص 377 و طبری در تاریخش ج 3 ص 212 از قول ابو بکر نقل می‌کند که می‌گوید :
پیغمبر از دنیا رفت ابو بکر زمام امور را به دست گرفت به سپاه دستور حرکت داد عمر مخالفت ‌کرد که اسامه بن زید شایستگی برای فرماندهی ندارد کس دیگر را بگذار .
فاخذ لحیه عمر
ابو بکر ریش عمر را گرفت و گفت :
سکلتک امّک
مادر به عزایت بنشیند
یا ابن الخطاب استعمله رسول الله و تأمرنی ان انزعه
پیغمبر او را فرمانده کرده بود و تو به من دستور می‌دهی او را عزل کنم
و همچنین در مصادر متعدد اهل سنت آمده که خود عمر الخطاب وقتی اسامه را می‌دید می‌گفت :
السلام علیک ایها الامیر
سلام بر تو ای فرمانده
اسامه گفت : یا امیر المؤمنین تقول لی هذا
تو به من بعنوان امیر و فرمانده خطاب می‌کنی ؟
عمر گفت :مادامی که من زنده هستم تو را به عنوان امیر و فرمانده صدا خواهم کرد چرا ؟
مات رسول الله و انت علی امیر
روزی که پیغمبر از دنیا رفت تو بر من امیر رئیس و فرمانده بودی . روزی که پیغمبر از دنیا رفت تو فرمانده منسوب پیغمبر بر من عمر بودی .
تهذیب الکمال مزی که از شخصیتهای رجالی اهل سنت است ج 2 ص 344 تاریخ دمشق ج 8 ص 70 کنز العمال متقی هندی ج 13 ص 271 .
حلبی در سیره‌اش می‌گوید:حتى بعد أن ولی الخلافة إذا رأى أسامة رضی الله تعالى عنه قال السلام علیک أیها الأمیر فیقول اسامة غفر الله لک یا أمیر المؤمنین تقول لی هذا فیقول لا أزال أدعک ما عشت الأمیر مات رسول الله صلى الله علیه وسلم وأنت علی أمیر
عمر حتی به خلافت هم رسیده بود وقتی اسامه را می‌دید می‌گفت سلام بر تو ای فرمانده و امیر من و اسامه می‌گفت غفر الله لک چنین و چنان تا آخر قضیه که باز عمر می‌گفت پیغمبر از دنیا رفت تو بر من امیر بودی .
سیره حلبی ج 3 ص 209 سیره نبوی زینی دهلان حاشیه سیره حلبی ج 2 ص 341


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
لعن پیامبر بر شیخین، اسامه
فتنه اینجاست !!!

فتنه اینجاست !!!
در صحیح بخاری آمده است که رسول خدا صلی الله علیه و اله به منزل عایشه اشاره کردند و فرمودند: فتنه اینجاست فتنه اینجاست. از اینجا شاخ شیطان بیرون می آید. (1)
و در صحیح مسلم آمده است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله از منزل عایشه خارج شدند و فرمودند: رأس کفر اینجاست. از اینجا شاخ شیطان بیرون می آید. (2)همچنین احمد بن حنبل آورده است که روزی رسول خدا صلی الله علیه و اله به عایشه فرمودند: آیا شیطانت تو را تسخیر کرده است ؟! (3) البته معلوم است که این جمله رسول اکرم صلی الله علیه و اله استفهام حقیقی نمی باشد بلکه استفهام توبیخی است.
خوب حالا باید چطور از ایشان ما حتی یکی از احکام دین را بپرسیم و به آن عمل کنیم .؟ شیطان..کفر...!!


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
عایشه، احمد بن حنبل
اسناد واقعه غدیر یا بخش هایی از آن در کتب اهل سنت

منابع و اسناد واقعه غدیر یا بخش هایی از آن در کتب اهل سنت
• با توجه به اینکه در تمامی منابع معتبر شیعه واقعه غدیر به طور کامل همراه با وقایع قبل و اتفاقات بعد از آن ذکر شده است از ذکر منابع شیعه در زمینه سند واقعه غدیر خودداری کرده و صرفا منابع اهل سنت را ذکر کردیم.
• برای جستجوی بیشتر می توانید به کتاب” الغدیر” علامه امینی مراجعه کنید.
1. اخبار اصفهان: ج1ص107و235.ج2ص227.
2. اخبارالدول وآثارالاول:ص102.
3. أربعین الهروی:ص12.
4. أرجح المطالب:ص36و56 و58 و67 و203 و338 و339 و389 و581-545 و681 .
5. الارشاد: ص420.
6. أسباب النزول:ص135.
7. أسد الغابه:ج1ص308و367.ج2ص233.ج3ص92و93و274و307و321.ج4ص28.ج5ص6و205و208.
8. الامامه و السیاسه:ج1 ص109.
9. أنساب الاشراف:ج1 ص156.
10. البدایه و النهایه:ج5 ص208-213و227و228-ج7ص338و344-349.
11. بلاغات النساء:ص72.
12. تاریخ بغداد:ج8ص290-ج7ص377-ج12ص343-ج14ص236.
13. التاریخ الکبیر:ج1ص375-ج2قسم2ص194.
14. تاریخ الخلفاء:ص114و158و179.
15. تفسیر الثعلبی:ص78و104و181و235.
16. تفسیر الطبری:ج3ص428.
17. تفسیر فخر الرازی:ج3ص636.
18. التمهید(باقلانی):ص171.
19. الجمع بین الصحاح:ص458.
20. حیاه الصحابه:ج2ص769.
21. حلیه الاولیاء:ج5ص26و363-ج6ص294.
22. الخصائص:ص4و49و51.
23. خصائص النسائی:ص21و40و86و88و93و94و95و100و104و124.
24. الخصائص(السیوطی):ص18.
25. الخطط والآثار(مقریزی):ص220.
26. الدر المنثور:ج2ص259و298.
27. دول الاسلام(ذهبی):ج1ص20.
28. ذخائرالعقبی:ص67و68.
29. روضات الجنات(زمجی):ص158.
30. سر العالمین(غزالی):ص16.
31. سنن الترمذی:ج5ص591 .
32. سنن ابن ماجه:ج1 ص43.
33. سنن النسائی:ج5 ص45.
34. سنن المصطفی صلی الله علیه و آله:ج1ص45.
35. السیره النبویه(زینی):ج3 ص3.
36. شرح نهج البلاغه(ابن أبی الحدید):ج1ص317و362-ج2ص288-ج3ص208-ج4ص221-ج9ص217.
37. الشرف الموبد(نبهانی):ص58و113.
38. شواهد التنزیل:ج1ص158و190.
39. صحیح الترمذی:ج1ص32-ج2ص298-ج5ص633.
40. صحیح مسلم:ج4ص1873.
41. الصواعق المحرقه:ص25و26و73و74.
42. طبقات ابن سعد:ج3ص335.
43. العقد الفرید:ج5ص317.
44. عمده الاخبار:ص191.
45. الفصول المهمه:ص23و24و25و27و74.
46. الفضائل(ابن حنبل):ج1ص45و59و77و111-ج2ص560و563و569و592و599-ج3ص27و35.
47. فضائل الصحابه:ج2ص610و682.
48. الکفایه:ص151.
49. کفایه الطالب:ص13و17و58 و62 و153و285و286.
50. کنز العمال:ج1ص48-ج6ص397-405-ج8ص60-ج12ص210-ج15ص209.
51. الکوکب الدری:ج1ص39.
52. مجمع الفوائد:ج9ص103-108و163.
53. مختلف الحدیث(ابن قتیبه):ص52و276.
54. مروج الذهب:ج2ص11.
55. مستدرک الحاکم:ج3ص109و110و118و371و631.
56. مسند ابن حنبل:ج1ص84و119و180-ج4ص241و281و368و370و372-ج5ص347و366و370و419-494-ج6ص476.
57. مسند الطیالسی:ص111.
58. مصابیح السنه:ج2ص202و275.
59. معارج النبوه:ج1ص329.
60. المعارف(ابن قتیبه):ص58.
61. معالم الایمان(دباغ):ج2ص299.
62. المعتصرمن المختصر:ج2ص301و332.
63. معجم البلدان:ج2ص389.
64. المعجم الصغیر:ج1ص64و71.
65. المعجم الکبیر(طبرانی):ج1ص149و157و390-ج5ص196.
66. مقاصد الطالب:ص11.
67. مقتل الحسینعلیه السلام(خوارزمی):ص47.
68. مقصد الراغب:ص39.
69. المنار:ج1ص463.
70. مناقب الائمه(باقلانی):ص98.
71. المناقب(ابن جوزی):ص29.
72. المناقب(ابن مغازلی):ص16و18و20و22و23و24و25و224و229.
73. المناقب(عبدالله شافعی):ص106و107و122.
74. منتخب کنز العمال:ج5ص30و32و51.
75. المواقف:ج2ص611.
76. موده القربی:ص50.
77. نزهه الناظرین:ص39.
78. النهایه(ابن الأثیر):ج4ص346.
79. نهایه العقول:ص199.
80. الوفیات(ابن خلکان):ج1ص60-ج2ص223.
81. ینابیع الموده:ص29-40و53-55و81و120و129و134و154و155و179-187و206و234و284.
82. الاصابه:ج1ص372و550-ج2ص257و382و408و509-ج3ص512-ج4ص80.
83. الاستیعاب:ج2ص460.
84. أشعه اللمعات فی شرح المشکاه:ج4ص89و665و676.
85. تفریح الأحباب:ص31و32و307و319و367.
86. التمهید و البیان(أشعری):ص237.
87. الفتوح(ابن الأعثم):ج3ص121.
88. التمهید البیان(أشعری):ص237.
89. ثمار القلوب(ثعالبی):ص511.
90. الأعتقاد(بیهقی):ص182.
91. تاریخ دمشق:ج1ص370-ج2ص5و85و345-ج5ص321.
92. الجمع بین الصحاح:ص458.
93. الشفاء(قاضی عیاض):ج2ص41.
94. أسنی المطالب:ص4و221.
95. انسان العیون:ج3ص274.
96. الأنوار المحمدیه:ص251.
97. بلوغ الأمانی:ج1ص213.
98. البیان والتعریف:ج2ص36.
99. التاج الجامع:ج3ص296.
100. تجهیز الجیش:ص135و292.
101. ذخائرالعقبی:ص67و68.
102. الحاوی للفتاوی:ج1ص79و122.
103. الریاض النضره:ج2ص169و170و217و244و348.
104. السیره الحلبیه:ج3ص274و283و369.
105. شرح المقاصد:ج2ص219.
106. فرائد السمطین:ج1ص56و64و65و67و68و69و72و75و76و77.
107. العثمانیه:ص145.
108. مرقاه المفاتیح:ج1ص349-ج11ص341و349.
109. مصابیح السنه:ج2ص202و275.
110. المورود فی شرح سنن ی داود:ج1ص214.


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
منابع و اسناد واقعه غدیر یا بخش هایی از آن در کتب اهل سنت
دانلود کتاب خطابه غدیر خم

دانلود کتاب خطابه غدیر

دانلود کتاب خطابه غدیر  530کیلو

 


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
دانلود کتاب خطابه غدیر خم
متن عربی خطبه غدیر

متن عربی خطبه غدیر
بِسْمِ اللّه الرَّحْمنِ الرَّحیم
الحمد و الثناء
الْحَمْدُ للّه‏ِِ الَّذی عَلا فی تَوَحُّدِهِ وَدَنا فی تَفَرُّدِهِ وَجَلَّ فی سُلْطانِهِ وَعَظُمَ فی أَرْکانِهِ، وَأَحاطَ بِکُلِّ شَیْءٍ عِلْما وَهُوَ فی مَکانِهِ، وَقَهَرَ جَمیعَ الْخَلْقِ بِقُدْرَتِهِ وَبُرْهانِهِ، حَمیدا لَمْ‏یَزَلْ، مَحْمُودا لا یَزالُ وَمَجیدا لا یَزُولُ، وَمُبْدِئا وَمُعیدا وَکُلُّ أَمْرٍ إلَیْهِ یَعُودُ.

ادامه مطلب

متن فارسی غدیر خم


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
متن عربی خطبه غدیر
متن کامل خطبه پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم

متن کامل خطبه پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم
بسم الله الرحمن الرحیم

1 حمد و ثنای الهی

حمد و سپاس خدایی را که در یگانگی خود بلند مرتبه،و در تنهایی وفرد بودن خود نزدیک است .در قدرت و سلطه خود با جلالت و در ارکان خود عظیم است.علم او به همه چیز احاطه دارد در حالی که در جای خود است،و همه مخلوقات را با قدرت و برهان خود تحت سیطره دارد.همیشه مورد سپاس بوده و همچنان مورد ستایش خواهد بود.صاحب عظمتی که از بین رفتنی نیست.ابتدا کننده او و باز گرداننده اوست و هر کاری بسوی او باز می گردد.بوجود آورنده بالا برده شده ها(کنایه از آسمانها و افلاک)و پهن کننده گسترده ها(کنایه از زمین)یگانه حکمران زمینها و آسمانها،پاک و منزه و تسبیح شده،پروردگار ملائکه و روح،تفضل کننده بر همه آنچه خلق کرده و لطف کننده بر هر آنچه بوجود آورده است.هر چشمی زیر نظر اوست ولی چشمها او را نمی بینند.

ادامه مطلب

 


نظرات شما | لینک ثابت مطلب
متن کامل خطبه پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم، غدیر خم، ولایت مولا علی
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
***
*****
مطالب جذاب
کشکول شیخ بهایی دفتراول
کشکول شیخ بهایی دفتردوم
کشکول شیخ بهایی دفترسوم
کشکول شیخ بهایی دفترچهارم
کشکول شیخ بهایی دفترپنجم
داستان های آموزنده
خواندنی های شگفت آور
آیا می دانید؟....حتما بخوانید
عدد 13 را مبارک می‌دانم
زندگینامه پیامبراسلام(ص)
بخش سریال نرم افزارها
چند روش برای تقویت مغز
سرگذشت اسکنر مقدونی
نگاهی به دیوار چین..............
حر شهدای جنگ که بود؟؟؟
چرا نام ائمه در قرآن نیامده؟.......
قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)
چهل نکته درباره حرم امام رضا(ع)
فیلترینگ و نظارت بر اینترنت درجهان
تونل توحید در مقایسه با تونل خرم-زال
بیو گرافی شیطان رجیم ........
بومی‌سازی یک سامانه موشکی
کارت هوشمند سوخت................
یورش به حوزه 117 ...............
مادرشهیدی که بازیگر شد
ناگفته‌های دیدار نمایندگان‌کاندیداها با رهبری
سورپریز پارتی های زهره کاظمی
افشای ابعاد تازه‌ای از "فتنه‌ بزرگ"
با موزیلا فایرفکس باشید
دانلودکتب فیزیک پیام نور
دانلود کتب کامپیوتر پیام نور
دانلودکتب ریاضی پیام نور
دانلودکتب صنایع پیام نور
دانلودکتب آمار پیام نور
بمب اتم چیست ؟
سایت های کاربردی
قضاوت با شما
آموزش آپدیت نود32 واسمارت سچریتی
motherboard چیست و چه کاری انجام می دهد ؟
CPU چگونه ساخته میشود؟
عکس هایی از دختر میرحسین موسوی
مصر به روایت کاریکاتور
تنظیمات موزیلا فایر فکس
وهن مسجد مقدس جمکران در سایت منتسب به موسسه تنظیم
تصاویرهتاکین به امام هادی در فیس بوک
گفت‌وگوی رجانیوز با ابوشریف از اولین فرماندهان سپا
آثار و خواص تمام یک‌صد و چهارده سوره قرآن کریم
«علی مع الحق والحق مع علی»
تاریخچه وهابیت
متن کامل خطبه پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم
متن کامل غدیر خم (عربی)
متن نامه عمر بن خطاب به معاویه
خلاصه‌ای از زندگانی حضرت فاطمه(س)
علمای معتبر اهل سنتی که شیعه شده اند
این واقعیت ها شما را شگفت زنده می کنند!
فشارخون بالا
آشنایی با اصحاب ایرانی ائمه(ع)
من هم در اغتشاشات 88 بودم
دانلودسخنرانی های دکتر عباسی
سخن بزرگان
دانشمند، سلطان خدا در زمین است، پس هرکه با وی در افتد بر افتد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
عضویت
 
اوقات شرعی