یک سوال علمی از علمای اهل تسنن
راز سکوت علمای اهل سنت در پاسخ دادن به نامه حسن جلالیان (استاد طب اب درمانی ) که در مورخ 9/11/89 خطاب به علمای اهل سنت منتشر شده است
بسم الله الرحمن الرحیم
نامه حسن جلالیان ( استاد طب آب درمانی ) خطاب به علمای محترم اهل سنت در سرتاسر دنیا درمورخ 9/11/1389 منتشر شد و در این نامه یک سوال از علمای محترم اهل سنت پرسیده شده است که :
بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم پیشوای حضرت فاطمه چه کسی بوده است ؟
ولی تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است .
این نامه برای جناب مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ( امام جمعه مسجد مکی زاهدان و مدیر حوزه علمیه دارلعلوم مسجد مکی زاهدان ) و برای جناب مولوی عبدالمجید مرادزهی خاشی ( استاد حوزه علمیه دارالعلوم مسجد مکی زاهدان ) به شماره 05412437676و09123264905 و جناب اقای مفتی محمد قاسم قاسمی (مفتی دارالعلوم مسجد مکی زاهدان) به شماره 05412415141 و 09155419588 و برای دارلافتاء سراوان به شماره 05485272342 فاکس شده است و برای شبکه ماهواره ای نور که شبکه اهل سنت است برای 2 ایمیلشان به ادرس های : ایمیل های شبکه ماهواره ای نور kankash@nourtv.net borna@nourtv.net ارسال شده . وبرای ایمیل دانشگاه الازهر مصر به ادرس : ادرس سایت دانشگاه الازهر مصر www.azhar.edu.eg ایمیل دانشگاه الازهر مصر info@azhar.edu.eg ارسال شده است .و همچنین برای تعدادی از وب سایت ها و وبلاگهای اهل سنت نیز ارسال شده است و برای برخی از علمای دیگر اهل سنت بصورت پیامک اطلاع داده شده است ولی تاکنون که 21/2/1390 است هیچ عالمی از علمای اهل سنت پاسخ نداده اند . و به راستی چه پاسخی دارند که بدهند ؟پاسخ این سوال 3گزینه بیشتر ندارد :
1- اگر علمای اهل سنت بگویند حضرت فاطمه بعد از پیامبر (ص) پیشوایی نداشته است که انوقت با احادیثی که درمنابع مهم ومعتبر خودشان وجود دارد چه بکنند ؟ مانند صحیحین( صحیح بخاری و صحیح مسلم ) مبنی براینکه مَنْ ماتَ وَ لَیْسَ فِی عُنُقهٍ بَیْعَةٌ ماتَ مِیْتَةٌ جاهِلَّیِةً (هرکس باید بیعت پیشوایی را بر گردن داشته باشد وگرنه مرگش بمانند مرگ جاهلیت است ..) منبع حدیث - صحیح مسلم- کتاب الاماره - باب وجوب ملازمه جماعه المسلمین عند ظهور الفتن و فی کل حال…. حدیث 1851ص532 چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن ) در این صورت مرگ حضرت فاطمه سلام الله علیها به مرگ جاهیت بوده است !!!!!!!!!!!!!!!!!! و ایا می توانند چنین پاسخی بدهند ؟
2- علمای اهل سنت اگر پاسخ بدهند که پیشوای حضرت فاطمه جناب ابابکر بوده است آنوقت با احادیثی که در معتبرترین منابع اهل سنت یعنی صحیحین ( صحیح بخاری و صحیح مسلم )و از ام المومنین عایشه بنت ابابکر نقل شده چه کنند ؟ مانند این احادیث : ام المومنین عایشه می فرمایند: …فَغَضََبتْ فاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللهِ (صلی الله علیه و سلم)، فَهَجَرتْ اَبابَکر، فَلَمْ تَزَلْ مُهاجِرَتَهُ حَتَّی تُوُفَّیَتْ وَ عاشَت ْ بَعْدَ رسول الله (صلی الله علیه وسلم) ستة اَشْهُرٍ. …. پس غضب کرد فاطمه دختر رسول خدا (ص) و روی برگردانید از ابابکر و این روی برگردانیدن ادامه داشت تا وفاتش و فاطمه شش ماه زندگی کرد بعد از رسول خدا (ص). الف- صحیح بخاری– کتاب فرض الخمس – باب فرض الخمس – حدیث 3093 ص652 – چاپ بیروت ( شرکه دارالارقم بن ابی الارقم ) ب- صحیح مسلم – کتاب الجهاد و السیر – باب قول النبی صلی الله علیه و سلم. لا نورث… حدیث 1759 – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن ) ص 498 ام المومنین عایشه در روایت دیگری نیز می فرماید : ….. فَهَجَرتْهُ فَلَمْ تُکَلَّمهُ حَتّی تُوُفَّیَتْ وَ عاشَتْ بَعْدَ الَّنبیِ (صلی الله علیه وسلم) سِتَّةَ اَشْهُرٍ فَلَمّا تُوُفَّیتْ،دَفَنَها زَوْجُها عَلیٌ لَیْلاً، وَ لَمْ یُوذِنْ بِها اَبابَکْرٍ وَ صَلی عَلَیْها …. … فاطمه روی برگردانید از ابابکر و با اوسخن نگفت تا وفاتش و 6 ماه بعد از پیامبر (ص) زندگی کرد و بعد از وفاتش همسرش علی او را شبانه دفن کرد و برای نماز و دفنش ، ابابکر را خبر نکرد…. الف- صحیح بخاری – کتاب المغازی – باب غزوه خیبر- حدیث 4240 و 4241 – ص 884 – چاپ بیروت (شرکه دارالارقم بن ابی الارقم ) ب- صحیح مسلم- کتاب الجهاد و السیر – باب 16 (باب قول النبی صلی الله علیه و سلم، لانورث ما ترکنا فهو صدقه) حدیث 1759 ص 498 – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن ) می بینیم که حضرت فاطمه سلام الله علیها بر ابوبکر غضب کرده و از او روی برگردانیده و هرگز با او سخن نگفته ا ست تا هنگام وفاتش .پس پیشوای حضرت فاطمه ابابکر نبوده است .
3- علمای اهل سنت اگر پاسخ دهند که امام الوصی علی ابن ابیطالب پیشوای حضرت فاطمه سلام الله علیها بوده است که آنوقت کل داستان اهل سنت زیر سوال خواهد رفت چون حضرت فاطمه معیار تشخیص حق از باطل است و غضب و خشنودی حضرت فاطمه غضب و خشنودی خداست زیرا پیامبر اکرم صلوات الله علیه در باره فاطمه فرموده اند : ان الله یغضب لغضبک یا فاطمه و یرضی لرضاک ای فاطمه بدرستی که خدا غضب می کند به غضب تو وخشنود می شود به خشنودی تو المستدرک علی الصحیحین ج 3 ص167 .حدیث 4730 ( و منابع دیگر مانند الصواعق المحرقه حافظ ابن حجر مکی ص 105 و تهذیب التهذیب ج 12 ص 442 حافظ ابن حجر عسقلانی نیز وجود دارد ) و ملاحظه می فرمائید که این حدیث بطور کامل مطلق است و هیچ قیدی ندارد وقتی پیامبر خدا صلی الله علیه وآله می فرمایند : ” خداوند به غضب فاطمه غضب می کند ” قیدی بر آن قرار ندادند که : اگر چنین و چنان بود ،یا به فلان شرط ، یا اگر غضبش به فلان علت بود ،این غضب به چه سببی باشد ؟ نسبت به چه کسی باشد ؟ در چه زمانی باشد ؟ هیچ اشاره ای ندارد و بطور کامل مطلق است . وپر و اضح است که کسی غضب و خشنودی اش برابر با غضب و خشنودی خداست که از هرگونه آلودگی و گناه و اغراض نفسانی پاک و پاکیزه باشد تا غضب و خشنودی اش مبنایی خدایی داشته باشد و به استناد آیه تطهیر حضرت فاطمه از تمام آلودگی ها و گناهان و ناپاکی ها مبراست و آن بانوی مکرم مطهره است ام المومنین عایشه می فرماید : خرج النبی صلی الله علیه و سلم ،غداه و علیه مرط مرحل من شعر اسود فجاءالحسن بن علی فادخله ثم جاء الحسین فادخل معه ثم جائت فاطمه فادخلها ثم جاء علی فادخله ثم قال : ( انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا ) الاحزاب :33 رسول خدا صلی الله علیه و آله صبحگاهان از منزل خارج شد ، ردایی ( عبایی) از موی سیاه که شعری از اسود بر آن نقش بسته بود بر تن داشت ، حسن بن علی امد ، پس به زیر عبا داخل شد . سپس حسین آمد اوهم داخل در زیر عبا شد . سپس فاطمه آمد و او هم داخل در زیر عبا شد . سپس علی آمد و او هم داخل در زیر عبا شد . سپس پیامبر گفت : (جز این نیست که خدا اراده کرده است که پلیدی و ناپاکی را از شما اهل بیت بزداید و پاک وپاکیزه اتان فرماید ) صحیح مسلم – کتاب فضائل الصحابه – باب فضائل اهل بیت النبی صلی الله علیه وسلم – حدیث 2424 ص 686 – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن ) ومی بینید که علمای اهل سنت جز این 3 گزینه راه دیگری ندارند برای پاسخ به سوال مطرح شده درنامه اقای حسن جلالیان جز سکوت . چون هر کدام از 3 گزینه را انتخاب نمایند دچار مشکلات مهمی در توجیه ان برای پیروان مذهب اهل سنت میشوند لذا گزینه ( سکوت ) را برگزیده اند .
واین راز پاسخ ندادن علمای اهل سنت به نامه آقای جلالیان است . اما حقیقت بر اهل خرد و کسانی که حق پذیرند و از هرگونه تعصب ولجاجتی منزه اند آشکار خواهد شد .
اهل سنت، یک سوال علمی از علمای اهل تسنن، حسن جلالیان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی